انتقام‌ گانگسترها به سبك گاوچران‌ها

جزئیات تیراندازی مرگبار به قهوه‌خانه‌ای در محله قصر فیروزه

انتقام‌ گانگسترها به سبك گاوچران‌ها

اختلاف اوباش مسلح با صاحب قهوه‌خانه‌ای در جنوب‌شرق تهران منجر به تیراندازی شد. در این حادثه یك نفر كشته و دو نفر دیگر زخمی شدند. با شناسایی هویت عاملان این درگیری آنها تحت تعقیب پلیس پایتخت قرار گرفتند.
به گزارش خبرنگار جنایی جام‌جم، ساعت 20 و 20 دقیقه پنجشنبه 14 آذر امسال صدای شلیك گلوله‌های پی‌درپی مقابل قهوه‌خانه چهل ستون در قصر فیروزه خیابان خاتم‌الانبیاء سكوت محله را در هم شكست. زمانی كه اهالی از خانه و مغازه‌های اطراف آنجا بیرون آمدند با صحنه عجیبی رو‌به‌رو شدند. آنها افراد مسلح و نقابداری را دیدند كه در حال تیراندازی به سمت قهوه‌خانه هستند. مردم با دیدن این صحنه  فرار می‌كردند. یكی از اهالی  با پلیس تماس گرفت و ماجرا را گزارش داد. بعد از آن‌كه ماموران كلانتری مسعودیه برای بررسی ماجرا در محل حاضر شدند، مشاهده كردند شیشه‌های قهوه‌خانه شكسته و سه نفرهم زخمی شده‌اند. اما اثری از افراد مسلح و عاملان این تیراندازی‌ها نبود و آنها پیش از حضور ماموران پلیس از محل فرار كرده بودند. ماموران به سمت سه فرد زخمی رفتند كه متوجه شدند یكی از آنها - كه مردی حدود 35 ساله و راننده خودروی پرایدی بود - به دلیل اصابت گلوله به ناحیه گردنش  فوت شده است. پسر 13 ساله‌ای از ناحیه دست و پا زخمی شده و مردی حدود 27 ساله هم از ناحیه شكم و كمر هدف اصابت گلوله قرارگرفته و زخمی شده بودند.
موضوع این درگیری مرگبار به بازپرس مرادی، كشیك قتل دادسرای جنایی تهران گزارش شد. در تحقیقات از شاهدان مشخص شد شب جنایت، چهار نفر از سرنشینان خودروی پژو پرشیا كه فاقد پلاك بوده و سر و صورت خود را با شال و پارچه پوشانده بودند بعد از توقف مقابل قهوه‌خانه از خودرو پیاده شده و در حالی كه سلاح كلاشینكف، كلت و قمه و شمشیر به دست داشتند به سمت قهوه‌خانه حمله‌ور شدند.
 در مرحله بعد پلیس جنایی به تحقیق از صاحب قهوه‌خانه پرداخت و مشخص شد افراد مسلح كه به محل كار او حمله‌ور شده و این حادثه مرگبار را رقم زده‌اند، با وی اختلاف‌‌هایی داشته‌اند. با به دست آمدن مشخصاتی از هویت عاملان این تیراندازی مرگبار  معلوم شد آنها از اراذل و اوباش سابقه‌دار بوده‌اند.
 بررسی‌های تیم جنایی پلیس آگاهی نشان داد كه عاملان تیراندازی مرگبار، حدود هفت خودرو - كه در محل حادثه پارك بودند  را تخریب كرده‌اند. با دستور بازپرس جنایی حاضر در صحنه حادثه، قهوه‌خانه مورد نظر پلمب شد .
 این در حالی است كه  ماموران در جریان تحقیقات و استعلام از پلاك خودروی پراید كه سرنشین  آن در محل تیراندازی به قتل رسیده بود دریافتند كه این مرد جوان راننده اسنپ  بوده كه آن شب برای
سوار كردن مسافری به حوالی قهوه خانه می‌رفته كه هنگام عبور از محل درگیری هدف شلیك گلوله مهاجمان مسلح قرارگرفته و به قتل رسیده است.
 مرد جوانی كه در تیراندازی اوباش مسلح به قهوه‌خانه جان سالم به‌در برده بود، در تشریح حادثه گفت: ساعت 20 و 15 دقیقه پنجشنبه بود. من اكثر اوقات به این قهوه‌خانه می‌رفتم كه آن شب نیز به آنجا رفته بودم. چند دقیقه‌ای نگذشته بود كه خودروی پرشیای سفیدی كه بعد فهمیدیم چهار سرنشین داشته، مقابل قهوه‌خانه توقف كرد. سرنشینان خودرو که مسلح به كلاشینكف، كلت و شمشیر بودند در قهوه‌خانه را بازكردند و وارد شدند. مهاجمان مسلح دست به تخریب زدند و تیراندازی كردند كه من و افراد حاضر در آنجا پشت میزها پنهان شدیم. تیرها به صندلی و شیشه و قلیان‌ها اصابت كرد. افراد مسلح بعد از تیراندازی‌های مداوم از قهوه‌خانه بیرون آمدند. اما هنوزصدای شلیك‌هایشان از خیابان شنیده می‌شد. بعد از چند دقیقه هم رفتند.
مرد جوان ادامه داد: زمانی كه ماموران آمده و در حال تحقیق از اهالی بودند متوجه شدیم مهاجمان قبل از آن‌كه چهره‌هایشان را بپوشانند چون محل را بلد نبودند ابتدا به دو مغازه‌ میوه‌فروشی رفته و نشانی قهوه‌خانه را پرسیدند. آنها سمت مغازه شیرینی‌فروشی شلیك كردند و شیشه‌های آنجا را شكستند و بعد با سوار شدن به خودروی پرشیای سفیدشان سمت قهوه‌خانه آمدند. یك بار مسیر را اشتباه رفته و از محل دور شدند اما بعد دوباره دور زده و سمت قهوه‌خانه آمده‌ و آنجا را هدف شلیك گلوله قرار دادند.
 این در حالی است كه سردار هداوند، جانشین رئیس‌پلیس تهران بزرگ نیز در این باره گفت: پس از بررسی هویت دو نفر از اشرار شناسایی و علت حادثه احتمالا اختلاف با مالك قهوه‌خانه بوده است.
 یكی از مصدومان حادثه كه جوان ۲۷ ساله‌ای بوده و مورد هدف شلیک اشرار قرار گرفته و مجروح شده است، از اراذل و اوباش
سطح یك بوده است.