افزایش سكته مغزی در زمستان

افزایش سكته مغزی در زمستان


كارشناسان نسبت به افزایش سكته قلبی در «زمستان» هشدار دادند و تأكید كردند، افراد علائم مرتبط با این بیماری را جدی بگیرند.
به گزارش فارس، با توجه به این‌كه دما در این فصل زمستان سقوط و بدن برای سازگاری تلاش می‌كند، طبق گفته متخصصان پزشكی، میزان بروز انفاركتوس میوكارد، (سكته قلبی) افزایش می‌یابد.
كوی سونگ، پزشك قلب و عروق بیمارستان شانگهای گفت: مردانی كه فشار خون بالایی دارند، سیگار می‌كشند و ۵۰ سال و بیشتر دارند، در معرض خطر این بیماری هستند. ساعت طلایی، دوره‌ای كه در آن معالجه سریع پزشكی به احتمال زیاد از مرگ ناشی از این بیماری جلوگیری می‌كند، حدود ۱۲۰ دقیقه است.
لیو دپینگ، معاون بخش قلب و عروق بیمارستان پكن هشدار داد كه احساس یبوست، سوزش و خفگی در قفسه سینه، در كمر و حتی در اطراف گردن و فك، علائم حمله قلبی است.
روی خوش زندگی برای آقای بازیگر
روری مك كین (Rory McCann)، بازیگر نقش ساندور كلیگین یا سگ شكاری در سریال Game of Thrones می‌گوید قبل از گرفتن نقش در این سریال فانتزی ــ حماسی در چادر زندگی می‌كرد و غذا می‌دزدید. مك كین كه جزو معدود بازیگرانی است كه در هر ۸ فصل سریال حضور داشته است، در گردهمایی ویژه گیم آو ترونز از زندگی خود در كشور ایسلند پیش از آغاز پیوستن به این پروژه و تحول بزرگ زندگی‌اش صحبت كرد.