قدردانی نیروی انتظامی  از «خط باریك قرمز»

قدردانی نیروی انتظامی از «خط باریك قرمز»


فرمانده ناجا از مستند «خط باریك قرمز» برنده چهار جایزه از جشنواره سینما حقیقت و از تولیدات شبكه سه سیما قدردانی كرد.
به گزارش روابط عمومی معاونت سیما، سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی با قدردانی از ساخت مستند «خط باریك قرمز» از تولیدات شبكه سه سیما به نویسندگی و كارگردانی فرزاد خوشدست، آن را اقدامی مناسب برای نشان دادن آسیب‌های اجتماعی عنوان كرد.
«خط باریك قرمز» در جشنواره سیزدهم سینما‌حقیقت موفق به كسب بهترین فیلم از نگاه هنر و تجربه و بهترین مستند با موضوع آسیب‌های اجتماعی از سوی مؤسسه ناجی هنر شد.
جایزه ویژه دبیر جشنواره سینما حقیقت نیز به فرزاد خوشدست برای كارگردانی این مستند تعلق گرفت.
مرتضی پورصمدی برای تصویربرداری فیلم مستند «خط باریك قرمز» نیز موفق به كسب جایزه شد.
به این بهانه گفت‌وگویی با فرزدا خوشدست كارگردان مستند «خط باریك قرمز» انجام
داده‌ایم.
فرزاد خوشدست كارگران مستند خط باریك قرمز هدف از ساخت این فیلم مستند را یادآوری توانایی تلویزیون و علاقه‌مندی برنامه‌سازان برای تولید آثار با كیفیت جهانی عنوان و تصریح كرد: در داخل سازمان صداوسیما نیروهای با استعدادی هستند كه با بهره‌مندی از توانایی و تخصص آنها، می‌توان آثار اثرگذار و تاریخ‌ساز در جامعه تولید کرد.
خوشدست تصریح كرد: این فیلم دركنار مجموعه‌ای مستند داستانی به نام «پس از حبس» برای شبكه سه سیما تولید شده است كه هر دو بر ارزش‌های خاصی تاكید داردند و می‌تواند مخاطب خاص خود را داشته باشند.
وی گفت: ساخت این فیلم پنج سال طول كشیده است و راهی را پیشنهاد می‌دهد كه امیدوارم جدی گرفته شود همان طور كه این ایده در جشنواره آسیاپاسیفیك كه این فیلم در آن نامزد بود، مورد استقبال قرار گرفت.
خوشدست همچنین بعد از دریافت جایزه آسیب‌های اجتماعی با تقدیر از رئیس سازمان زندان‌ها و اصغر پورمحمدی و‌ مدیران شبكه سه اظهار كرد: از این دو عزیز برای این كه پنج ماه یك زندان را به عنوان لوكیشن در اختیار فیلم «خط باریك قرمز» قرار دادند، تشكر می‌كنم.
وی با اشاره به این كه پیشنهاد فیلم او در دولت بررسی خواهد شد، بیان كرد: خوشحالم توانستم به بچه‌های داخل زندان كمك كنم و زندگی‌شان تغییر كرده است.
این مجموعه مستند داستان یك گروه نوجوان بزهكار است كه از میان ۱۷۰ مجرم در كانون اصلاح و تربیت انتخاب می‌شوند و با كمك چند مربی نمایشی آموزش داده می‌شوند.
این نوجوانان به تدریج از طریق تمرین‌های نمایشی ناگفته‌های زندگی خود را بیان می‌كنند،
سپس تصمیم می‌گیرند نمایشنامه‌ای را روی صحنه ببرند و كارشان را در یك جشنواره مهم در خارج از زندان روی صحنه ببرند تا شاید از این طریق یك روز از زندان خارج شوند.
در این فیلم تلاش شده است كه چهره زندانیان مشخص نباشد تا به هویت آنها لطمه‌ای وارد نشود به همین دلیل در بخشی از فیلم به تناسب همخوانی با شخصیت‌های واقعی و مجرم بودن آنها و موضوع فیلم كه به نمایش می‌پردازد از گریم جوكری برای پنهان كردن چهره این افراد استفاده شد.
آیین پایانی سیزدهمین جشنواره مستند ایران (سینما حقیقت) شامگاه دوشنبه ۲۵‌آذرماه در تالار وحدت تهران با اجرای محمدرضا شهیدی‌فر و حضور علی ربیعی سخنگوی دولت، سردار احمد نوریان معاون اجتماعی نیروی انتظامی و حسین انتظامی رئیس سازمان سینمایی برگزار شد.