بجنگ كــاپــیـتـــان

آخرین شانس سجاد مردانی، ملی‌پوش تكواندو برای كسب سهمیه المپیك

بجنگ كــاپــیـتـــان

 یك تیر با دو نشان، البته این آخرین فرصت كاپیتان تكواندو ایران برای كسب سهمیه المپیك است.سجاد مردانی در گرندپری قبلی كمی بدشانس بود. او در فینال به حریف كره‌ای‌اش باخت تا مسابقات چین آخرین فرصتی باشد كه نصیب سجاد می‌شود. به قول مربیان تیم ملی نگرانی‌های زیادی وجود ندارد، چرا كه روحیه سجاد خوب است و اراده او بر این است تا دست پر به ایران برگردد.
 مدال طلا به اضافه جایزه 70 هزار دلاری در انتظار سجاد
سجاد مردانی اگر بتواند در این رقابت‌ها قهرمان شود هم سهمیه المپیك را كسب می‌كند و هم به جایزه 70 هزار دلاری می‌رسد.70 هزار دلاری كه می‌تواند گره از خیلی كارها باز كند. اما این پایان ماجرا نیست. طلا گرفتن سجاد می‌تواند كادر فنی تیم ملی را هم صاحب 21 هزار دلار كند. ورزشكاری كه مدال نقره بگیرد 6 هزار دلار آن به مربی اش می‌رسد و 1500 دلار هم برای مربی است كه ورزشكارش به مدال برنز برسد.
 حریفان سرسخت در مسیر كسب سهمیه
مردانی امروز شانس خودش برای كسب سهمیه را امتحان خواهد كرد اما كارش برای كسب مدال و سهمیه چندان راحت نخواهد بود.همه حریفانی كه در این تورنمنت حضور دارند به دنبال كسب سهمیه هستند.ضمن این‌كه پاداش 70 هزار دلاری آن هم دلیل دیگری است تا انگیزه ورزشكاران برای رسیدن به مدال طلا را بیشتر كند.حریفان مردانی از كشورهای چین،كره جنوبی،دو تكواندوكار از انگلستان و یك تكواندو كار از آذربایجان هستند.
 چرا این آخرین شانس كاپیتان است؟
بر اساس قانون فدراسیون جهانی تكواندو هر كشوری كه در فینال گرندپری دو سهمیه حضور در المپیك را كسب كند دیگر هیچ شانسی برای كسب سهمیه نخواهد داشت اما ماجرای مردانی فرق می‌كند.چون سجاد در دو رویداد قبلی گرنداسلم موفق به كسب مدال طلا و برنز شده بود، جواز حضور در این رقابت‌ها را از قبل رزرو كرده و به همین دلیل امروز در آخرین فرصت شانس خود را برای حضور در المپیك می‌آزماید.
در فینال گرندپری قبلی آرمین هادی پور و میرهاشم حسینی موفق به كسب سهمیه شده بودند.
 رقیبانی كه فقط دنبال دلار هستند
در این رقابت‌ها، غیر از نفرات اصلی برای سجاد مردانی، هستند رقبایی كه سهمیه المپیك را كسب كرده‌اند، اما برای دریافت جایزه 70 هزار دلاری روی شایپ چانگ خواهند رفت. جایزه‌ای وسوسه‌كننده كه باعث شده تا «كیو دون» كره‌ای و نفر شماره یك دنیا هم برای شركت در این رقابت‌ها ترغیب شود. لی سونگ هوان و پاك یون دو نماینده دیگر كره‌جنوبی در این رقابت‌ها هستند. رادیك عیسی اف، شاگرد رضا مهماندوست كه در فینال گرندپری مسكو موفق به كسب مدال برنز شد، با رنكینگ ۸ و امتیاز ۱۵۵ در این رویداد حضور پیدا كرده است. ماهاما چو از انگلستان با امتیاز ۱۳۲ و رنكینگ ۱۱ به دنبال كسب سهمیه المپیك است. سون هانگی از چین نیز با رنكینگ سوم از دیگر مدعیان كسب سهمیه است.



فریبرز عسكری: آماده‌ایم برای شروع مسابقات
فریبرز عسكری سرمربی تیم ملی درباره آخرین وضعیت مردانی می‌گوید:این روزها تمرینات خوبی را پشت سر گذاشته‌ایم و خدا را شكر همه چیز خوب است. سجاد هم برنامه‌های تمرینی را طبق آنچه از قبل طراحی كرده بودیم، پیگیری كرده است. خدا را شكر شرایط خوب است و آماده شروع مسابقات هستیم.همه رقبا را به خوبی آنالیز كرده‌ایم و بر اساس همین نقاط ضعف و قوت، كارهای فنی را در تمرینات پیگیری می‌كنیم.