چقدر از مشكلات را می‌توان زیر سقف خانواده حل كرد؟

كارگردان مستند «دوباره زندگی» مطرح كرد؛

چقدر از مشكلات را می‌توان زیر سقف خانواده حل كرد؟



عبدا... حاجی‌محمدی می‌گوید: تا‌كنون مشكلات موجود در خانواده‌ها تنها از طریق كارشناسان در برنامه‌هایی به صورت گفتار بیان می‌شود،‌ اما در مستند «دوباره زندگی» كه تولید آن بیش از یك‌سال به طول انجامیده، ما خانواده‌های ایرانی را می‌بینیم كه بدون نگرانی‌های همیشگی جلوی دوربین آمده و از دغدغه‌هایشان می‌گویند.
حاجی‌محمدی، تهیه‌كننده و كارگردان مستند دوباره زندگی در گفت‌وگو با ایلنا درباره این مستند توضیح داد: در شرایط كنونی خانواده ایرانی با چالش‌هایی متعددی در زندگی مواجه شده كه اغلب این چالش‌ها در نقاط مختلف نیز مشترك است. البته مستند دوباره زندگی مربوط به زمان خاصی نبوده و بحث آگاهی‌سازی از مشكلات درباره چالش‌های موجود در خانواده‌ها را دنبال می‌كند. در واقع این مستند نسبت‌های این چالش‌ها را پیدا كرده و با این سوژه‌ها زندگی می‌كند، چراكه در زندگی با خانواده‌هایی كه با این چالش‌ها مواجه هستند، مشكلات از حالت تئوری صرف روان‌شناسانه خارج شده و ما تجربه زیستی اختلافات را می‌بینیم.
حاجی‌محمدی با بیان این‌كه این مجموعه در ۱۳ قسمت تولید شده است، ادامه داد: بزرگ‌ترین مشكل ما در تولید این اثر، اعتمادسازی بود. به نوعی ورود ما به خانواده ایرانی فرآیند زمانبری را طی كرد. به همین دلیل تولید این ۱۳ قسمت بیش از یك سال به طول انجامید. او همچنین درباره زمان پخش این مستند گفت: مستند دوباره زندگی تولید شبكه مستند بوده و قرار است چهارشنبه هر‌هفته ساعت ۲۱ روی آنتن شبكه مستند برود. كارگردانی این اثر علاوه بر من، برعهده امیر اطهر سهیلی و خدیجه نیسی نیز بوده است.