جلوه بصیرت

راهپیمایی سالروز 9 دی در سراسر كشور برگزار شد

جلوه بصیرت

مراسم یوم‌ا... ۹ دی دیروز با شعار «یوم‌ا... نهم دی، مظهر بصیرت، ولایت‌مداری و عبور از فتنه‌ها» در سراسر كشور برگزار شد.
در تهران، این مراسم در میدان امام حسین علیه‌السلام برگزار شد و حجت‌الاسلام و‌المسلمین حاجی صادقی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جمع راهپیمایان سخنرانی كرد. پس از آن هم مردم بابصیرت و انقلابی تهران از میدان امام حسین (ع) به سمت میدان شهدا راهپیمایی كردند.
به گزارش فارس، تجمع‌كنندگان با در دست داشتن پلاكاردها و دست‌نوشته‌هایی مانند «ما همه با هم هستیم، پیرو رهبر هستیم» و «یوم‌ا... نهم دی‌ماه مظهر بصیرت، ولایتمداری و عبور از فتنه‌ها» سالروز حماسه 9 دی را گرامی داشتند.
برخی از حاضران در میدان امام حسین(ع) كه دست‌نوشته‌هایی همچون «مرگ بر فتنه‌گر» در دست داشتند، با سردادن شعار «فتنه اقتصادی؛ حربه جدید دشمن» از نقش دشمنان برای ایجاد آشوب در كشور سخن گفتند.
مردم انقلابی تهران با سردادن شعارهایی همچون «مرگ بر آمریكا»، «مرگ بر فتنه‌گر» و «مرگ بر اسرائیل»، «نه سازش نه تسلیم نبرد با آمریكا»، «مرگ بر مسؤول بی‌كفایت» و ... انزجار خود را به دشمنان داخلی و خارجی انقلاب نشان دادند.
مردم ایران اسلامی در تجمع باشكوه بزرگداشت یوم‌ا... 9 دی با قرائت قطعنامه‌ای در شش بند بار دیگر با قافله‌سالارِ صبر و بصیرت و مقتدای عظیم‌الشأن امت اسلام، رهبر معظم انقلاب تجدید عهد كرده و پایبندی عملی همگان به منویات معظم‌له را رمز بقای عزت، غلبه بر فتنه‌ها و حل مشكلات جامعه دانستند.
در بخشی از این بیانیه آمده است: در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی و میاندوره‌ای خبرگان رهبری، آحاد هم‌میهنان عزیز و متدین را به حضور حداكثری در پای صندوق‌های رأی با هوشیاری در برابر تبلیغات فریبنده انتخاباتی و موج‌سواری نااهلان دعوت و از شورای محترم نگهبان به‌عنوان عماد ملت و دین و سكینه قلب مؤمنین، فقط و فقط خدا را در نظر گرفتن و نهراسیدن از جنجال‌های بی‌پایه و اساس، شجاعت و دقت هرچه بیشتر در احراز مسلم شرایط قانونی نامزدهای انتخاباتی و اعمال دقیق نظارت استصوابی برای جلوگیری از نفوذ عناصر غیرانقلابی به خانه ملت را مصرانه خواهانیم.
حاجی‌صادقی، نماینده ولی فقیه در سپاه در جمع راهپیمایان تهرانی گفت: ده سال از حماسه‌ بزرگ و معجزه‌آسای نهم دی می‌گذرد اما همچنان مردم ایران فتنه سال 88 را فراموش نكرده و برنامه‌ریزی دشمنان برای اجرای فتنه‌های دیگر را هم خنثی كرده‌اند.
وی افزود: گرامیداشت 9 دی و حماسه این ملت گرامیداشت یك حماسه نیست بلكه حماسه 9 دی چراغ راه آینده و آموزشگاه بصیرت، ولایتمداری و ایستادگی در برابر دشمن است.
آیت‌ا‌... سید احمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی هم پیش‌از‌ظهر دیروز در مراسم گرامیداشت یوم‌ا... 9 دی كه در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، عنوان  كرد: بعد ده سال از فرارسیدن حماسه انقلابی در 9 دی، نیازمند بازخوانی فتنه 88 هستیم تا برای عزیزانی كه در این حماسه انقلابی حضور نداشتند، مشخص شود 9 دی چه نقشی در برابر فتنه داشت.
وی خاطرنشان كرد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، آمریكا و قدرت‌های استكبار با تمام قدرت در مقابل نظام ما موضعگیری كردند.
نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با اشاره به این‌كه نقش آمریكا مهره‌چینی برای جریان‌های نفوذی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران بود، بیان كرد: خوشبختانه با انقلاب دوم و جریان تسخیر لانه جاسوسی، نقشه دشمن نقش بر آب شد. آیت‌ا... مصباح یزدی هم در تجمع مردم قم در مدرسه فیضیه به مناسبت سالروز حماسه 9 دی گفت: دشمنان از ابتدای انقلاب تا كنون به دنبال ایجاد ناآرامی در كشور هستند.