ترور سردار سلیمانی در اینستاگرام

ترور سردار سلیمانی در اینستاگرام

روز گذشته همزمان با واکنش مردم به خبر تلخ شهادت سردار سلیمانی، در اینستاگرام و دیگر فضاهای مجازی، خیلی از هنرمندان، صفحه های خبری و مردم از حذف پست هایی که عکس سردار را داشتند گلایه کردند. اتفاقی که برای بیش از صدها صفحه و چند پست رخ داد، به طوری که چند دقیقه بعد از گذاشتن هر پست، وقتی دوباره به آن سر می‌زدید، خبری از آن نبود.
در این بین برخی کاربران به نشانه اعتراض تصویر پیامی که اینستاگرام بعد از حذف پست به آن ها می‌فرستاد را منتشر کردند و برخی ها از بارگذاری چندباره عکس های سردار و ادامه این اعمال نظرهای ظالمانه گفتند.
بعد از این ها شبکه اجتماعی فیسبوک در ارتباط با علت حذف برخی از پست‌های مربوط به شهید قاسم سلیمانی توضیحاتی را ارائه کرد.
 سخنگوی شبکه اجتماعی فیسبوک در ارتباط با علت حذف برخی از پست‌های مربوط به شهادت سردار قاسم سلیمانی گفته است که موظف به رعایت قوانین تحریم آمریکا علیه ایران است که شامل قرار گرفتن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرماندهان آن هم در فهرست تحریمی‌ها می‌‎شود.
 طبق این گزارش ایلنا، یک سخنگوی شبکه اجتماعی فیسبوک در پاسخ به بی‌بی‌سی گفت: علت حذف برخی پست‌های مرتبط با شهید  قاسم سلیمانی در اینستاگرام مربوط به تعهدات این شبکه در قبال تحریم‌های دولت آمریکا علیه ایران
است.
در پاسخی که سخنگوی فیسبوک ارسال کرده نیز آمده است: ما مطابق مقررات وضع شده در ارتباط با تحریم‌های آمریکا اقدام می‌کنیم که شامل تحریم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و فرماندهان آن هم می‌شود.
این پاسخ  و ارتباط آن با تحریم ها هم به روشنی نشان می دهد که انتشار چند پست و عکس چقدر می تواند برای آن ها حساسیت برانگیز باشد که حتی تاب دیدن عکس های این سردار شهید را هم ندارند.