ــــــــکـه؟

ــــــــکـه؟

 چه كسی؟ سیروس مقدم كارگردان سریال «پایتخت»
 چه شده؟ او  در گفت‌وگویی تلفنی با محمدحسین رنجبران در ویژه برنامه شبكه یك سیما بیان كرد:
به خانواده سردار عزیز و همه كسانی كه در این اتفاق هولناك آسیب دیدند تسلیت می‌گویم.
او همچنین به خاطراتی از جلسات خود با سردار حاج قاسم سلیمانی برای ساخت فصل پنجم «پایتخت» اشاره كرد و گفت: وقتی ما خواستیم «پایتخت ۵» را شروع كنیم قرار ملاقاتی از طرف مؤسسه اوج ترتیب داده شد و من توانستم سردار سلیمانی را زیارت كنم. او در نهایت سادگی، عطوفت و تأثیرگذاری صحبت‌هایی مثبت و سازنده درباره «پایتخت» بیان كرد؛ صحبت‌هایی برای مراحل مختلف فیلمنامه و ساخت سریال كه این صحبت‌ها جزو لحظات فراموش‌نشدنی زندگی من بود.
 دیگه چی؟ مقدم درباره شنیدن خبر شهادت سردار سلیمانی و حسی كه در آن لحظه پیدا كرده است، اظهار كرد: ما شب این اتفاق تا دیروقت در حال كار بودیم و دیرتر از خواب بیدار شدیم و اولین خبری كه روز جمعه از اخبار شنیدم همین بود و واقعیت این است كه شوكه شدم. در سریال امام علی (ع) زمانی كه خبر شهادت مالك اشتر را می‌دهند در دیالوگی پاسخ می‌دهند كه «با مرگ مالك باورم می‌شود كه مرگ هم وجود دارد» خبر شهادت سردار سلیمانی هم برای من همین قدر باورنكردنی، نابهنگام و متاثركننده بود. تأثیر خیلی عجیب و غریبی در ما گذاشت و هنوز نمی‌توان این خبر را باور كرد.
این كارگردان در پایان درباره نگاه به آینده با این اتفاق تصریح كرد: به زبان ساده خود می‌توانم این را بگویم كه مطمئن باشید كه این اتفاق باعث اتحاد و وحدت فكری و عملی بیشتر ایرانیان خواهد شد، این وحدت پیش از این شكل گرفته است و بیشتر هم می‌شود.