من پسر کالدرون نیستم!

ربیع‌خواه در گفت‌وگو با جام‌جم:سیدجلال به كل تیم انگیزه می‌دهد

من پسر کالدرون نیستم!

محسن ربیع‌خواه، هافبك دفاعی قرمزها یكی از با‌اخلاق‌ترین و مودب‌ترین بازیكنان پرسپولیس به حساب می‌آید. او آدمی نیست كه زیاد در فضای رسانه باشد و كمتر از اكثر فوتبالیست‌ها مصاحبه می‌كند. ربیع‌خواه ترجیح می‌دهد به دور از حاشیه كارش را ادامه دهد تا بتواند در زمین بازی موفق باشد. وقتی او در دوران برانكو در تركیب ثابت قرمزها بازی می‌كرد، می‌گفتند پسر برانكوست و بعضی‌ها هم انتقاد می‌كردند چرا اصلا باید به این بازیكن بازی برسد. حالا اما با حضور كالدرون دوباره ربیع‌خواه در تركیب ثابت این تیم به میدان می‌رود تا خیلی‌ها حرف خود را پس بگیرند.

راز فیكس بودن
راستش من همیشه هیچ كاری جز تمرین نمی‌كنم. در دوران برانكو بعضی وقت‌ها انتقاداتی می‌شد كه چرا بازی می‌كنم. الان هم بعضی‌ها می‌گویند من پسر كالدرون هستم. منتها اصلا این حرف‌ها نیست. من به عنوان یك بازیكن وظیفه دارم تمرین كنم و نهایت تلاشم را انجام دهم. الان هم هیچ كاری نمی‌كنم جز این‌كه در تمرینات با انگیزه ظاهر شوم. همیشه به جوان‌های تیم هم می‌گویم اگر تلاش كنید به هدفی كه دارید، می‌رسید.
نقش سیدجلال حسینی
من از بزرگ‌ترهای تیم زیاد یاد می‌گیرم. واقعا سیدجلال حسینی در پرسپولیس یك مهره كلیدی و مهم است. او همیشه به كل تیم انگیزه می‌دهد. همیشه حرف‌هایی می‌زند كه ما با روحیه بیشتری به زمین می‌رویم. به خود من هم نكات زیادی می‌گوید. هر جا لازم باشد از او مشورت می‌گیرم و نكاتی به من می‌آموزد كه برایم خیلی مهم است.
دوست ندارند...
پرسپولیس امسال خوب شروع نكرد. چند هفته نتایج خوبی نگرفتیم و حتی نتایجی كه استقلال گرفت و بازی خوبشان باعث شد ما تحت فشار قرار بگیریم، ولی رفته رفته توانستیم دوباره تبدیل به همان تیم قدرتمند شویم. راستش خودمان هم می‌دانستیم تیم اوج می‌گیرد و می‌توانیم قهرمان نیم‌فصل شویم. می‌خواهیم در پایان فصل یك هدیه به طرفداران بدهیم كه همان قهرمانی لیگ برتر است. سه سال متوالی این جام را به دست آوردیم و طبیعتا وقتی تیمی سه سال قهرمان شود، بعضی‌ها دوست ندارند
باز هم قهرمان شود. منتها همه ما انگیزه داریم برای این‌كه بتوانیم به هدفی كه در سر داریم برسیم. در این راه هم نهایت تلاش خود را به كار می‌گیریم. تیم یكدل و متحدی در اختیار داریم. بچه‌ها هم با هم خوب هستند. این كمك می‌كند كه بتوانیم ان‌شاءا... به هدفی كه داریم نزدیك و نزدیك‌تر شویم.
به شوخی می‌گویند
من هم شنیدم كه بعضی‌ها به شوخی می‌گویند اگر برانكو به تیم ملی بازگردد من را دعوت می‌كند. نه، این‌طور نیست. اولا سن من بالا رفته است. دوما در پستی كه من هستم بازیكنان توانمند زیادی هستند كه به درد تیم‌ملی می‌خورند. همان‌طور كه گفتم در دوران حضور در پرسپولیس نهایت تلاشم را می‌كردم. همیشه وقتی كسی تلاش می‌كند شانس بیشتری برای بازی كردن دارد.
یادم می‌رود
من كلا اهل حاشیه و فضای مجازی نیستم. تا جایی كه بتوانم از این فضا دوری می‌كنم. ترجیح می‌دهم بیشتر زمان زندگی‌ام را صرف فوتبال کنم یا در كنار خانواده‌ام باشم. زیاد اهل این نیستم كه گوشی دستم بگیرم یا مثلا به اینستاگرام بروم. خیلی وقت‌ها یادم می‌رود و باورتان نمی‌شود یكهو متوجه می‌شوم یكی دو ماه است اصلا به اینستاگرام نرفته ام.
امیدوارم كالدرون بازگردد
نیم فصل دوم برای ما بسیار مهم است. ان‌شاءا... مشكل آقای كالدرون هم حل شود و دوباره بازگردد. از امروز تمرینات خود را از سر می‌گیریم. امیدواریم هواداران هم مثل همیشه كنار ما باشند و حمایت كنند تا ان‌شاءا... بتوانیم به قهرمانی دوباره برسیم. امسال رقیب زیاد داریم منتها شك ندارم می‌توانیم به عنوانی كه دوست داریم
برسیم.‌