وقتی خون دنیا  به جوش می‌آید

هنرمندان و چهره‌های زیادی از سراسر دنیا اقدام وقیحانه ترامپ را محكوم كردند

وقتی خون دنیا به جوش می‌آید

بعضی از آدم‌ها آنقدر بزرگند كه با رفتنشان هم تمام نمی‌شوند و داستان آنها به اندازه یك دنیا در دل‌ها، قلم‌ها و اذهان خیلی‌هایی كه حتی كیلومترها با او فاصله داشتند و تا به حال ندیده بودنش، باقی می‌ماند. گاهی هم این رفتن موجی به راه می‌اندازد كه در سراسر دنیا سر وصدا به پا می‌كند، جریانی كه این روزها به یاد و نام سردار شهید قاسم سلیمانی شكل گرفته و آوازه اش تا آن سر دنیا هم رفته است. همزمان با انتشار این خبر تلخ و در ادامه مراسم بدرقه سردار باز هم بارانی از واكنش‌های مختلف در دنیای مجازی به راه افتاد كه در آن چهره‌های زیادی حضور داشتند. توییتر یكی از این فضاها بود كه از بازیگران هالیوودی گرفته تا خیلی از سیاستمداران در آن واكنش‌های جالب توجهی به این اقدام ترامپ نشان دادند. در ادامه برخی از آنها را مرور كرده ایم:

      رز مك‌گوان
رز مك‌گوان كه یكی از مخالفان سرسخت ترامپ است در واكنش به اقدام تروریستی دولت آمریكا در به شهادت رساندن سردار حاج قاسم سلیمانی، در صفحه توییتر خود با استفاده از هشتگ «به ایران نقل مكان كنید» جنجال آفرید.
او با استفاده از هشتگ «سلیمانی» در انتهای توییت خود نوشت: «ایران عزیز، ایالات متحده به كشور، پرچم و مردم شما بی‌احترامی كرده است. 52 درصد از ما (مردم آمریكا) عمیقا معذرت‌خواهی می‌كنیم. ما با ملت شما صلح می‌خواهیم. ما توسط یك رژیم تروریستی گروگان نگه داشته شده‌ایم. نمی‌دانیم چطور باید فرار كنیم. لطفا ما را نكشید».
او در ادامه با هجوم نظرات مخالف روبه‌رو شد و به خاطر تمام واكنش‌های بدی كه دریافت كرد و از جمله به او گفته شد «خودش باید به ایران نقل مكان كند»، توییت قبلی را پاك كرد و متن جدیدی نوشت.
در متن جدیدش این بازیگر گفت: «قبول، من ترسیدم، چون ممكن است جنگی جدید در راه باشد. بعضی مواقع اشكالی ندارد كه بابت افرادی كه در قدرت هستند، بترسیم. این حق ماست. این چیزی است كه سربازان شجاع بسیاری برای آن جنگیده‌اند. این دموكراسی است. من نمی‌خواهم هیچ سرباز آمریكایی دیگری كشته شود. همین».




      جورج لوپز
پس از شهادت سردار سلیمانی بین كاربران فارسی و انگلیسی زبان فضای مجازی پیشنهادی مبنی بر جایزه‌ ۸۰ میلیون دلاری برای سر دونالد ترامپ مطرح شد. انتشار این خبر در توییتر با واكنش جالب جورج لوپز، كمدین معروف آمریكایی همراه بود. این كمدین زیر پست « جایزه ۸۰ میلیون دلاری برای سر دونالد ترامپ» نوشت: «ما این كار را برای نصف این پول هم انجام می‌دهیم!»


      میشا کالینز
میشا کالینز، بازیگر مشهور آمریکایی به فارسی در توییتی نوشت: ما مردم آمریكا می‌دانیم كه مردم ایران و فرهنگ شان از گنجینه‌های دنیا هستند. ما رئیس جمهورمان نیستیم.


      مورگان جی‌فریمن
مورگان جی‌فریمن، كارگردان آمریكایی هم نوشت: دونالد ترامپ تروریست است. دونالد ترامپ كودك آزار است. دونالد ترامپ نژادپرست است. دونالد ترامپ استاد شیادی است. دونالد ترامپ زن‌ستیز است. دونالد ترامپ بزدل است. دونالد ترامپ دروغگوست. دونالد ترامپ كلاهبردار است. دونالد ترامپ تبهكار است. دونالد ترامپ رئیس جمهور من نیست.


      جان كیوزاك
جان كیوزاك، بازیگر دیگری بود كه به ترور شهید سلیمانی واكنش نشان داد و نوشت: «می‌دانیم این كاری است كه دیكتاتورها وقتی در یك گوشه گیر می‌افتند، برای شروع كردن جنگ می‌كنند. ما پیروی نخواهیم كرد.»


      راب راینر
راب راینر، كارگردان آمریكایی نوشته است: احساس وحشتناكی است كه فرمانده كل كشورت، فقط دروغ بگوید و سعی كند هدف گرفتن قلب ارتش ایران را توجیه كند.


      رابرت دنیرو
رابرت دنیرو، بازیگر اسطوره‌ای هالیوود با انتشار ویدئویی نوشت:
این مراسم تشییع سلیمانی در ایران است. ترامپ هیچ تصوری ندارد كه چه كاری كرده است!


     و چند توییت دیگر
برخی خبرگزاری‌ها هم در گزارشی به این توییت‌ها اشاره كرده‌اند:
جان لگیزامو، بازیگر و استندآپ كمدین مطرح آمریكایی هم در توییتی نوشته است: ترامپ عروسك خیمه‌شب بازی است كه می‌خواهد با این اقدام كاری كند استیضاحش فراموش شود!
رزانا آركت، بازیگر و تهیه‌كننده در صفحه توییتر خود نوشته است: ترامپ جنایتكار جنگی است و با این كارش انسان‌های زیادی را به كشتن می‌دهد. می‌خواهد ما را وارد جنگ كند تا استیضاحش را متوقف كند. امروز دست همه جمهوریخواهان به خون آلوده است.
راب دلنی، كمدین آمریكایی در مورد احتمال وقوع جنگ می‌نویسد: بیش از ۸۰ میلیون نفر در ایران زندگی می‌كنند. ایرانی‌های زیادی می‌شناسم و دوست ندارم یك جوان ۲۰ ساله آمریكایی به آنجا برود و كودكان و شهروندانش را به قتل برساند و سپس خودش هم كشته شود. جنگ، شیطانی‌ترین عمل است.
بردلی ویتفورد، بازیگر آمریكایی نوشته است: ترامپ یك خودشیفته است. دچار دردسر شده و برای همین می‌خواهد جنگی آغاز كند.