جوکر علیه ترامپ

جوکر علیه ترامپ


هفتاد و هفتمین دوره اهدای جوایز گلدن گلوب در حالی شب گذشته برگزار شد كه برخی برگزیدگان به انتقاد از اقدامات جنگ‌طلبانه ترامپ علیه ایران پرداختند.
در هفتاد و هفتمین جوایز گلدن گلوب، عمل تروریستی رئیس‌جمهور آمریكا در به شهادت رساندن فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران، آتش‌سوزی در استرالیا و حقوق زنان از جمله مهم‌ترین محورهایی بود كه دریافت‌كنندگان جوایز در سخنان خود به آنها اشاره كردند. آن‌طور كه مهر نوشته است، پاتریشیا آركت، نیكول كیدمن، الن دی جنرس، راسل كرو و دیگران در صحبت‌های خود به این مسائل اشاره كردند.
پاتریشیا آركت، بازیگر برنده اسكار كه برای «اكت» جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر زن مكمل سریال، سریال كوتاه یا فیلم تلویزیونی را دریافت كرد، در سخنان خود، رئیس‌جمهور آمریكا را مورد انتقاد قرار داد. او از مردم آمریكا خواست در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریكا حتما رأی بدهند تا این شرایط تغییر كند. آركت اظهار كرد: خواهش می‌كنم برای این‌كه به فرزندانمان و فرزندان آنها فردایی بهتر بدهیم در انتخابات ۲۰۲۰ شركت كنیم و از
هر كسی كه می‌شناسیم خواهش كنیم در انتخابات شركت كند.
میشل ویلیامز، بازیگر برنده برای ایفای نقش در سریال «فوسی/ وردون» با سخنانش درباره حق زنان در انتخاب، دیگران را تحت تاثیر قرار داد. او به انتخابات اشاره كرد و از زنان ۱۸ تا ۱۱۸ سال خواست در انتخابات آمریكا فعالانه شركت كنند و گفت: فراموش نكنید بیشترین بدنه رای‌دهی در این كشور ما زنان هستیم. بگذارید آن طور كه ما دوست داریم پیش برود.
خواكین فینیكس، بازیگر نقش «جوكر» كه برنده جایزه بهترین بازیگر مرد درام شد، گفت: رای دادن خیلی خوب است، اما گاهی باید خودمان را مسؤولیت‌پذیرتر بدانیم و به ایجاد تغییر در زندگی خودمان بپردازیم و از خودمان مایه بگذاریم. امیدوارم بتوانیم این كار را انجام دهیم. نباید با جت خصوصی با پالم‌اسپرینگز برویم یا برگردیم. من سعی خواهم كرد بهتر باشم و امیدوارم شما هم همین كار را بكنید.