مسابقه عكاسی بدرقه فرمانده

مسابقه عكاسی بدرقه فرمانده


قرار است قاب‌هایی كه از تشییع پیكر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی ثبت شده، در یك مسابقه مورد داوری قرار بگیرد. این اتفاقی است كه خانه عكاسان ایران آن را رقم می‌زند و مدیر این خانه معتقد است حال و هوای مراسم تشییع باشكوه شهید سلیمانی و عشق، شور و ناراحتی مردم، باید به یادگار بماند.
سیداحسان باقری، مدیر خانه عكاسان ایران درباره مسابقه عكاسی «فرمانده من» به مهر گفته: ابتدا باید تاكید كنم فراخوان مسابقه عكاسی فرمانده من، سراسری است و عكس‌های مراسم‌ مرتبط با شهید حاج قاسم سلیمانی را در سراسر كشور در بر می‌گیرد.
موضوعاتی كه در مسابقه مد نظر است، شامل این موارد خواهد بود: حضور مردم در مراسم استقبال، وداع، تشییع و تدفین پیكرهای پاك شهیدان این حادثه تروریستی به‌ ویژه مراسم تشییع در شهرهای اهواز، مشهد، تهران، قم و كرمان، آراستن چهره‌ شهر و روستا در تكریم شهیدان، آذین‌بندی كوچه‌ها، خیابان‌ها و نمای خانه‌ها، ایستگاه‎های صلواتی، فضای كسب و كار، برگزاری مراسم یادبود در مساجد، منازل، تكایا و حسینیه‌ها، اجرای نمایش‌های خیابانی و دیگر فعالیت‌های مردمی كه شامل نشانه‌ها و نمادهای توأمان شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافعان حرم و جبهه‌های مقاومت كشورهای اسلامی هستند و حضور كودكان و نوجوانان در مراسم و آیین‌های تشییع و تكریم شهدا.
عكاسی حرفه‌ای، عكاسی موبایلی (مردمی) و بخش ویژه نوجوانان در مسابقه فرمانده من تعیین شده تا هر كسی كه قاب زیبایی بسته بتواند در این مسابقه شركت كند.  
نمایشگاه آثار فرمانده من و همچنین رونمایی از كتاب این آثار در فروردین ۱۳۹۹ مصادف با برپایی هفته هنر انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد.