مــاموریت :  بلیت تــوكیــو!

رقابت‌های والیبال انتخابی المپیک آغاز شد

مــاموریت : بلیت تــوكیــو!

 تیم ملی والیبال از امروز برای كسب سهمیه المپیك تلاش می‌كند. بعد از آن‌كه لیگ برتر والیبال سه هفته زودتر از زمان معمول تعطیل شد تا تیم ملی برای مسابقات مقدماتی آماده شود، حالا همه امیدوار هستند بازیكنان تیم ملی والیبال بتوانند یك اتفاق بزرگ را رقم بزنند و مجوز حضور در المپیك 2020 توكیو را به دست آورند.
ملی‌پوشان ایران سال 2019 را با نمایش پرقدرت در مرحله بین قاره‌ای لیگ ملت‌‌ها آغاز كردند و با قهرمانی در قاره آسیا به پایان بردند. جام جهانی 2019 در این بین اما چندان مطلوب و راضی‌كننده نبود. حالا مسابقات انتخابی المپیك 2020 توكیو پیش روی تیم ملی ایران است. مسابقاتی كه به قول محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال از المپیك هم مهم‌تر است. خستگی بازیكنان ایران به دنبال فصلی طولانی و مصدومیت امیر غفور، مسعود غلامی و فرهاد قائمی در روزهای اخیر، نگرانی‌هایی را در مورد بازیكنان تیم ملی به وجود آورده و حتی صعود ایران به المپیك در میان حریفان آسیایی را كه در حالت عادی، كاری آسان است، زیر سایه غلیظ ابهام برده است. بازگشت امیدواركننده شهرام محمودی و مجتبی میرزاجان‌پور اما شرایط را در اردوی تیم ملی تغییر داده است.
ایگور كولاكوویچ در آخرین جلسه‌های اردوی تیم ملی از شرایط فیزیكی و روحی محمودی و میرزاجان‌پور و همین‌طور دیگر بازیكنان حاضر در اردو ابراز رضایت كرد. او گفت: میرزاجان‌پور پس از چند بار حذف شدن از اردوی تیم ملی در این اردو انگیزه و توان خود را نشان داده است و من كاملا از او راضی هستم. كولاكوویچ البته درباره یك اتفاق بزرگ هم حرف زده است: بازیكنان كاملا همدل هستند و می‌خواهند تیم منتخب این بازی‌ها باشند. فضای درون اردو بسیار خوب است و امیدواریم بتوانیم بازی‌هایی شاداب ارائه دهیم.
حریفان ایران در مسابقاتی كه بدون بازی تداركاتی راهی آن شد، قدرت‌های سنتی قاره یعنی، چین، كره و استرالیا هستند. استرالیا طبق معمول هر سال به اروپا رفت و دو بازی دوستانه منجر به شكست با آلمان برگزار كرد. چینی‌ها هم از این میزبانی فقط سهمیه المپیك می‌خواهند و كره جنوبی نیز با هشت بار حضور در المپیك، یك مدعی سنتی و قدیمی به حساب می‌آید.
كارشناسان والیبال اما همگی معتقدند ایران در رقابت با هشت تیم آسیایی، تیمی برتر است و باید سهمیه المپیك بگیرد و این سهمیه را حتی اگر 80 درصد هم آماده باشد به دست می‌آورد.
شاگردان كولاكوویچ عصر یكشنبه در یك بازی دوستانه و توافقی به مصاف قطر رفتند و
 2 ــ 2 مساوی شدند تا در شرایط مسابقه واقعی قرار بگیرند.
سعید معروف، جواد كریمی، سیدمحمد موسوی، علی شفیعی، علی‌اصغر مجرد، رضا عابدینی، شهرام محمودی، پوریا یلی، میلاد عبادی‌پور، پوریا فیاضی، مجتبی میرزاجانپور، مرتضی شریفی، محمدرضا موذن و محمدرضا حضرت‌پور، بازیكنان حاضر در تیم ملی والیبال ایران هستند.
مسابقات در دو گروه برگزار می‌شود كه ایران، چین، قزاقستان و چین تایپه در گروه A و استرالیا، هند، كره‌جنوبی و قطر در گروه B قرار دارند.
اولین بازی ایران مقابل تیم چین تایپه است كه پیشتر از ایران به جمع تیم‌های صاحب كلاس قاره اضافه شد، اما حالا با رشد فوق‌العاده والیبال در كشور ما، در برابر قدرت والیبال ما حرفی برای گفتن ندارد و اگر اتفاق خاصی نیفتد در سه ست پیاپی شكست خواهد خورد.
مسابقات از بامداد امروز و با دیدار قطر و هند آغاز می‌شود و امیدواریم روز یكشنبه آینده با صعود ایران به المپیك توكیو به پایان برسد. برنامه امروز پیش روی شماست:‌
 گروه A
چین تایپه - ایران (11:30)
چین - قزاقستان  (15:30)
 گروه B
قطر - هند (5:30)
استرالیا - كره جنوبی (9)
تیم ملی ساعت 11:30 فردا مقابل قزاقستان و ساعت 15:30 پنجشنبه هم مقابل چین بازی خواهد كرد.