تذکر به متروی تهران

تذکر به متروی تهران


مشاركت بی‌سابقه مردم تهران در مراسم تشییع پیكر سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی و همرزمانش، روز گذشته سبب ایجاد ازدحامی شدید در بسیاری از ایستگاه‌های مترو به‌ویژه ایستگاه‌های منتهی به مسیر برگزاری این مراسم شد.
به گزارش جام‌جم، دیروز بسیاری از اهالی پایتخت از ساعت‌های اولیه صبح قصد داشتند با استفاده از مترو خود را به مراسم تشییع پیكر سردار سلیمانی برسانند، اما شلوغی
بیش از حد برخی خیابان‌های اطراف برخی ایستگاه‌ها از جلمه ایستگاه‌های تئاتر شهر، انقلاب، توحید و شادمان كه در مسیر برگزاری مراسم قرار داشت، باعث شد تخلیه مسافر از ایستگاه به سطح خیابان در برخی ساعات به‌طور كامل متوقف شود.
این در حالی است كه به گفته مدیرعامل شركت بهره‌برداری متروی تهران صبح دیروز متروی تهران با ظرفیت صد در صدی و با استفاده از همه قطارهای خود برای خدمت‌رسانی به تشییع‌كنندگان پیكر سردار سلیمانی در حالت آماده‌باش قرار داشت. فرنوش نوبخت البته در گفت‌وگو با رسانه‌ها تاكید كرد، برگزاری مراسم تشییع پیكر سردار سلیمانی روز خاص و متفاوتی برای متروی تهران رقم زده است.
او صبح دیروز درباره وضعیت ایستگاه‌های مترو توضیح داد: با ازدحام بی‌سابقه مردم در ایستگاه‌های مترو مواجه هستیم، به گونه‌ای كه ایستگاه‌هایی مثل نبرد، پیروزی و ارم سبز كه در شرایط عادی مسافر زیادی ندارند نیز بیش از حد شلوغ هستند. در بسیاری از ایستگاه‌های هسته مركزی شهر به دلیل این كه مردم نمی‌توانند با حجم انبوه جمعیت به سطح خیابان بروند، شاهد ازدحام جمعیت در سكوها و حتی سطح ایستگاه‌ها هستیم و امكان تخلیه مسافر از ایستگاه‌های مترو به سطح خیابان فراهم نیست.  روایت شاهدان عینی از متروی تهران حكایت از آن دارد كه صبح دیروز، قطارها در هر ایستگاه بیش از گذشته توقف داشت و مسافران را پیش از رسیدن به ایستگاه‌های مركزی شهر به‌خصوص ایستگاه‌هایی كه در مسیر مراسم تشییع پیكر قرار داشتند، تخلیه می‌كردند؛ اتفاقی كه مدیرعامل شركت بهره‌برداری متروی تهران دلیل آن را ازدحام سكوها و ایستگاه‌ها دانست و عنوان كرد، برای این كه شلوغی این ایستگاه‌ها بیش از پیش با دشواری مواجه نشود، مسافران را در ایستگاه‌های خلوت‌تر تخلیه می‌كنند.
وجود این شرایط در متروی تهران واكنش رئیس شورای شهر تهران را نیز به همراه داشت. آنقدر كه محسن هاشمی، ظهر دیروز به مسؤولان شركت بهره‌برداری مترو به دلیل شلوغی مترو و تقویت نشدن ارائه خدمت به عزاداران شهید سپهبد قاسم سلیمانی تذكر داد.
در نهایت، بعد از ظهر دیروز متروی تهران با اعزام قطارهای فوق‌العاده به خط ۴
با توجه به ازدحام جمعیت در ایستگاه‌ها تلاش كرد مشكل خاص ازدحام مسافران را برطرف كند؛ اتفاقی كه محسن محمدیان، مدیركل روابط عمومی شركت بهره‌برداری متروی تهران درباره آن گفت: با توجه به ترافیك جمعیت در ایستگاه‌های ۴ و توقف نكردن قطارها در ایستگاه‌های تئاتر شهر و انقلاب به دلیل ازدحام جمعیت قطارها، برای رفع این مشكل قطارهای فوق‌العاده‌ای را به این خط
اعزام كرد.