قاطع،مثل همیشه

شروع خوب والیبالیست‌های ایران در انتخابی المپیك با پیروزی مقابل چین تایپه

قاطع،مثل همیشه

 شروعی خوب برای تیم ملی والیبال ایران. شاید خیلی‌ها بگویند حریف یعنی چین‌تایپه زیاد چغر نبود اما اگر قرار است بلیت توكیو برای ایران رزرو شود نباید فرقی كند حریف چین تایپه است، استرالیا است یا چین و كره جنوبی. ایران در این بازی با تركیب اولیه سعید معروف، پوریا یلی، پوریا فیاضی، میلاد عبادی پور، محمد موسوی، علی شفیعی و محمدرضا حضرت‌پور (لیبرو) به میدان رفت. شاگردان كولاكوویچ ابتدا كمی محتاط بودند اما با ادامه جریان بازی آنچه كه خیلی ‌ها به آن باور دارند این بود: «برتری مطلق ایران.»
 به همین دلیل هم بود كه ست نخست با پیروزی 25 بر 16 همراه بود. ست دوم با برتری 8 بر 3 ایران آغاز شد. سرویس‌های خوب و قدرت حملات به مراتب بیشتر، برتری مطلق را در این ست با نتیجه 25 بر 17 برای ایران به همراه داشت. بازی مطابق پیش‌بینی‌ها پیش رفت. در ست سوم هم مثل دو ست قبلی ایران سوار بر بازی بود. كار خیلی زود تمام شد و نتیجه 25 بر 14 در این ست رقم خورد تا ملی‌پوشان نخستین گام برای كسب سهمیه را محكم بردارند.
پوریا یلی؛ امتیازآورترین بازیكن ایران
در دیدار تیم‌های ایران و چین‌تایپه پوریا یلی به عنوان امتیازآورترین بازیكن میدان معرفی شد. یلی در این مسابقه با كسب 14 امتیاز به عنوان امتیازآورترین بازیكن مسابقه معرفی شد و پوریا فیاضی نیز با 10 امتیاز در جایگاه دوم قرار گرفت. ملی‌پوشان ایران در سه ست این مسابقه 75 پوئن كسب كردند كه 39‌امتیاز در حمله، 10 امتیاز در دفاع، 10 امتیاز در سرویس و 16 امتیاز از اشتباهات بازیكنان تیم حریف بود.
كره یا استرالیا؛ حریف نیمه‌نهایی ایران كدام تیم است؟
ملی‌پوشان استرالیا روز گذشته موفق شدند با نتیجه 3 بر 2 از سد كره جنوبی عبور كنند. با این پیروزی می‌شود یك جورهایی پیش‌بینی كرد كه آنها به عنوان تیم صدرنشین راهی مرحله نیمه‌نهایی شوند.  اگر این اتفاق بیفتد، ملی‌پوشان ایران برای این‌كه بازی راحت‌تری داشته باشند و مقابل كره جنوبی قرار بگیرند باید از سد چین میزبان عبور كنند. بازی با كره‌جنوبی به مراتب راحت‌تر از استرالیا در این مرحله خواهد بود.
سعید معروف: تمركز خوبی داشتیم
كاپیتان تیم ملی والیبال ایران گفت: بازیكنان ایران در دیدار مقابل چین‌تایپه تمركز خوبی داشتند. سعید معروف پس از پیروزی 3 بر صفر ایران مقابل چین‌تایپه در نخستین روز مسابقات انتخابی المپیك در قاره آسیا، در نشست خبری این دیدار، افزود: این مسابقه شروع خوبی برای تیم ملی والیبال ایران بود. وی با بیان این‌كه در ابتدای ست نخست كمی كنترل بازی سخت شد، تصریح كرد: در ادامه ست نخست و دیگر ست‌های این دیدار، كنترل مسابقه را به دست گرفتیم و تیم برتر میدان بودیم. در نهایت نیز نتیجه به سود ایران شد.
كاپیتان تیم ملی والیبال ایران ادامه داد: در برخی لحظات كه بازیكنان چین‌تایپه دست از مبارزه كشیدند، بازیكنان ایران راحت‌تر بازی كردند و تمركز خوبی داشتند. وی تاكید كرد: باید به همین شكل مسابقات را ادامه دهیم تا موفق شویم.
كولاكوویچ: به همین شكل باید ادامه دهیم
سرمربی تیم ملی ایران با بیان این‌كه ملی‌پوشان چین‌تایپه خیلی خوب والیبال بازی می‌كنند، گفت: امروز رویكرد جدی مقابل این تیم داشتیم. ایگور كولاكوویچ پس از پیروزی سه بر صفر ایران مقابل چین‌تایپه، در نشست خبری، گفت: امروز احترام زیادی برای حریف قائل بودیم. وی با یادآوری این‌كه شهریور امسال در مسابقات قهرمانی آسیا نیز با چین‌تایپه بازی كردیم، گفت: در آن مسابقه بازیكنان این تیم نشان دادند خوب والیبال بازی می‌كنند و خوشحالم كه در دیدار امروز رویكرد جدی مقابل آنها داشتیم. سرمربی تیم ملی والیبال ایران تاكید كرد: در تمام طول سه ست بازی، كنترل خوبی بر مسابقه داشتیم و پیروزی مهمی كسب كردیم. وی ادامه داد: باید به‌همین شكل مسیر را ادامه دهیم. امروز مقابل قزاقستان بازی می‌كنیم و باید برابر این تیم نیز رویكرد جدی داشته باشیم.
مصدومیت محمودی در تمرینات
افروزی، پزشك تیم ملی والیبال گفت: شهرام محمودی در تمرین تیم ملی به دلیل زمین خوردن از ناحیه كمر دچار آسیب‌دیدگی شد كه ۸۰ درصد این آسیب رفع شده و تنها كمی از درد آن باقی مانده است. او ادامه داد: البته در بازی دیروز مقابل چین تایپه اگر به او احتیاج داشتیم می‌توانست بازی كند و مشكلی وجود نداشت. سایر ملی‌پوشان وضعیت خوبی دارند، مصدومیتی وجود ندارد و شهرام نیز مشكلی ندارد.


شكست بانوان ایران در دیدار نخست مقابل قزاقستان
مسابقه انتخابی والیبال بانوان برای حضور در بازی‌های 2020 توكیو از روز گذشته در قاره آسیا آغاز شده است. در این مسابقات هفت تیم حضور دارند كه تیم قهرمان جواز حضور در المپیک 2020 را كسب خواهد كرد. تیم ملی والیبال زنان ایران در نخستین دیدار خود امروز مقابل قزاقستان قرار گرفت و با نتیجه 3 بر صفر شكست خورد. شاگردان میترا شعبانیان در ست نخست با نتیجه 25 بر 14 مغلوب شدند و در ست‌های دوم و سوم نیز به ترتیب با نتیجه 25 بر 16 و 25 بر 14 شكست خوردند. تیم ملی ایران فردا در دومین دیدار مقابل كره‌جنوبی قرار می‌گیرد. در این دیدار آلسیا سافرونووا با 12 امتیاز، امتیازآورترین بازیكن میدان شد. ایران در دیدار با قزاقستان، 21 حمله، چهار دفاع و دو سرویس داشت.