بالاخره یک خبر خوب

در روزهایی که پی‌درپی شاهد اخبار تلخ بوده‌ایم صعود تیم ملی والیبال به المپیک کمی حال مردم را عوض کرد

بالاخره یک خبر خوب

بدون دردسر و بدون استرس؛ حالا والیبال ایران برای دومین بار در المپیك است. شب قبل از بازی وقتی با پوریا فیاضی حرف می‌زدیم می‌گفت: «استرس داریم. نه به خاطر بازی با چین، به خاطر این‌كه مردم از ما توقع دارند. مردم با هیچ چیز راضی نمی‌شوند غیر از سهمیه المپیك.» پوریا می‌گفت اگر خدای ناكرده سهمیه را نگیریم چطور باید جوابشان را بدهیم. می گفت استرسی كه در ساق پاهای‌شان هست فقط به خاطر جواب دادن به مردم است. حالا قطعا یكی از راحت ترین بازیكنان ایران پوریاست كه استرس زیادی داشت. می‌تواند سرش را بالا بگیرد و بگوید:«كار را تمام كردیم و المپیكی شدیم.»
با چین قبل از این هم بازی كرده بودیم، در همان مرحله گروهی. آنجا هم 3 بر صفر شكست شان داده بودیم. از همان روزی كه مشخص شد گذر والیبال ایران برای رسیدن به المپیك به چین افتاده است خیلی‌ها تقسیم‌بندی‌ها را انجام دادند و از این گفتند كه از بین ایران، چین و استرالیا یك تیم سهمیه المپیک را می‌گیرد. البته نظر كارشناسان ایرانی متفاوت بود. آنها مصر بودند اگر بازیكنان تیم ملی 80درصد آمادگی داشته باشند كار تمام است. از بین این تیم‌ها استرالیا كه مغلوب قطر شد و نتوانست بالا بیاید، چین هم كه به فینال رسیده بود بدون تعارف حرفی برای گفتن نداشت. آنها در حضور تماشاگران خودشان بیشترین تلاشی كه كردند این بود که با اختلاف كم به ایران ببازند. ملی‌پوشان والیبال خیلی وقت است كه فاصله خودشان با آسیا را زیاد كرده‌اند و تیمی هستند كه یقه بزرگانی چون روسیه، ایتالیا، آرژانتین و لهستان را در دنیای توپ و تور می‌گیرند. والیبال ایران حالا دومین حضور خودش در المپیك را تجربه خواهد كرد. دومین تجربه‌ای كه انتظارات را هم بالاتر خواهد برد. دور قبل، تجربه‌ها كسب شده و این بار روی سكو رفتن رویایی است كه وظیفه سروقامتان ایران در توكیو را سنگین‌تر می‌كند.
 کمیته ملی المپیک:‌ امیدواریم در توکیو بدرخشید
کمیته ملی المپیک طی پیامی صعود ارزشمند تیم ملی والیبال به بازی‌های توکیو ۲۰۲۰ و دومین حضور پی در پی در بازی‌های المپیک را تبریک گفت.  در متن این پیام تبریک آمده است:
این پیروزی‌های درخشان و صعود به بازی‌های توکیو را به مجموعه فدراسیون، کادر فنی، ملی پوشان عزیز و  ملت بزرگ ایران تبریک عرض می‌نماییم.
امید است این جوانان غیرتمند و دلاور کشورمان در تمامی عرصه‌ها به‌خصوص بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ موفق و سربلند باشند و با درخشش خود همواره شادی و مسرت را برای ملت بزرگوار ایران به ارمغان بیاورند.
 تبریک وزارت ورزش
وزیر ورزش و جوانان در پیامی، صعود تیم ملی والیبال ایران به  بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو را تبریک گفت. در پیام مسعود سلطانی‌فر برای صعود تیم ملی والیبال ایران به بازی‌های المپیک 2020 توکیو، آمده است:‌
سپاس خداوند منان را که در فضای آکنده از غم واندوه شهادت سردار سپهبد سلیمانی و درگذشتگان هواپیمای مسافربری اوکراین، والیبالیست‌های سرافراز کشورمان فرزندان برومند این سرزمین توانستند با موفقیت در میدان راهیابی به المپیک ٢٠٢٠ توکیو، امیدواری و شور را به ایران عزیز بازگردانند.
اینجانب ضمن عرض تسلیت به خانواده‌ها و بازماندگان عزیز سانحه هوایی، از بلند قامتان والیبال کشورمان که همانند سرباز وطن برای موفقیت در این رویداد بزرگ ورزشی تلاش کردند، قدردانی می‌کنم.