پویانمایی، مثبتِ پژوهش

پویانمایی، مثبتِ پژوهش


رؤسای مركز پویانمایی صبا و مركز پژوهش‌های اسلامی رسانه ملی در شهر مقدس قم با یكدیگر دیدار و بر افزایش تعاملات و همكاری‌های رسانه‌ای تاكید كردند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، در این دیدار كه مدیران هر دو مركز نیز حضور داشتند، دكتر محمدحسین ظریفیان گفت: خوشبختانه نگاه ریاست محترم سازمان صدا و سیما به حوزه دین، نگاهی جدی، پیگیر و مطالبه‌گر است. این نگاه باعث شده تا همكاری‌ها و سطح تعامل مركز پژوهش‌های اسلامی با بخش‌های دیگر سازمان بخصوص بخش تولید افزایش یابد.
رئیس مركز پژوهش‌های اسلامی افزود: مركز پویانمایی صبا یكی از بخش‌های تولیدی مهم و تاثیرگذار رسانه ملی در حوزه تولید پویانمایی است و با توجه به اهمیت انیمیشن در دنیای رسانه‌ای امروز، مركز پژوهش‌های اسلامی آمادگی كامل دارد تا در بخش تحقیقات پیش از تولید پویانمایی، با مركز صبا همكاری داشته باشد.
ظریفیان ادامه داد: مركز پژوهش‌های اسلامی قم از ظرفیت‌های باقوه و بالفعل بسیار بالایی برخوردار است. كتابخانه تخصصی این مركز با داشتن 350 هزار جلد كتاب، تخصصی‌ترین كتابخانه بخش دین و رسانه در كشور است. همچنین در 25 سال گذشته 1250 شماره فصلنامه با موضوعات مختلف اما معطوف به دین و رسانه منتشر كرده است. لذا این ظرفیت قابل توجه به‌خوبی می‌تواند در ارتقای محتوایی و متنی پویانمایی‌های مركز صبا كمك‌رسان باشد.
در ادامه این نشست، محمدرحیم لیوانی، رئیس مركز پویانمایی صبا ضمن استقبال از همكاری با مركز پژوهش‌های اسلامی گفت: همان گونه كه مقام معظم رهبری تاكید داشته‌اند، هیچ تولیدی در رسانه ملی نباید بی‌هدف و خنثی باشد و در تمام تولیدات رسانه‌ای بایستی اندیشه و تفكر اسلامی مشهود باشد. لذا در مركز صبا هم تلاش بر آن است كه تولیدات پویانمایی با پشتوانه تحقیقات و ادبیات غنی و به‌خصوص پژوهش‌های اسلامی انجام گیرد.
وی افزود: مركز صبا، مركزی منحصربه‌فرد در تولید پویانمایی كشور و بلكه منطقه است. بسیاری از كشورهای منطقه آرزوی داشتن توانایی و ظرفیت‌های كشور در تولید پویانمایی را دارند.
رئیس مركز صبا تصریح كرد: یكی از رویكردهای مهم مركز صبا، پژوهش محوری و توجه به تحقیق پیش از تولید انیمیشن است. با توجه به این‌كه مخاطبان ما سنین خردسال، كودك و نوجوان هستند بنابراین كار برای مركز صبا بسیار دشوار، مهم و حساس است و برخورداری از پشتوانه‌ای علمی و پژوهشی در حوزه دین برای تولیدات مركز صبا می‌تواند بسیار مفید باشد. در پایان این نشست مشترك، رئیس و مدیران مركز صبا از بخش‌های مختلف مركز پژوهش‌های اسلامی قم اعم از كتابخانه، آرشیو فیلم و صدا، بخش تبدیل منابع آرشیوی به دیجیتالی، نمایشگاه كتاب و نشریات بازدید كردند.