ناقوس شکست  غرب در ادلب

ناقوس شکست غرب در ادلب


ارتش سوریه به پیشروی خود در برابر گروه‌های تروریستی- تکفیری وابسته به ایالات متحده آمریکا در استان ادلب ادامه می‌دهد. پیروزی‌های اخیر ارتش سوریه، آن هم پس از پاکسازی دیگر استان‌های این کشور از لوث داعش، جبهه النصره و دیگر گروه‌های تروریستی، نماد و مصداق دیگری از پیروزی مقاومت در منطقه شامات محسوب می‌شود.
در مهم‌ترین تحولات سوریه طی روزهای اخیر، ارتش این کشور با پیشروی در دو محور جنوب و جنوب شرق استان ادلب در شمال سوریه توانستند راه خود را برای ورود به دروازه شرقی شهر راهبردی «معرة النعمان» باز کنند. باز پس‌گیری این شهر راهبردی، تأثیری به سزا در رقم خوردن شکست نهایی تروریست‌های تکفیری در ادلب خواهد داشت.  اقدامات ارتش سوریه علیه تروریست‌های تکفیری در ادلب، با هدف احیای تسلط مشروع و قانونی ارتش و حکومت این کشور بر این استان صورت می‌گیرد. این اقدام، جنبه‌ای کاملا حقوقی داشته و در توافق موسوم به آستانه چهارم نیز مورد بحث و بررسی دقیق قرار گرفته است. براساس این توافق، اگرچه  استان ادلب سوریه به همراه مناطق اطراف آن در زمره مناطق کاهش تنش به شمار می‌رود، اما مطابق همین توافق مقابله با گروه‌های تروریستی مانند داعش و جبهه النصره (شاخه سوری القاعده) در هر نقطه‌ای از سوریه ضرورت دارد، حتی اگر این مقابله در مناطق کاهش تنش صورت گیرد.
آنچه مسلم است این که در آینده‌ای نزدیک، ارتش سوریه پیروزی نهایی بر تروریست‌های تکفیری را در استان ادلب اعلام خواهد کرد. در این میان، حمایت‌های مستمر ایالات متحده آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی نیز نمی‌تواند مانع تحقق این پیروزی راهبردی و گوارا شود.