دوست‌های صمیمی  کارهای قدیمی

نوید محمدزاده و هوتن شکیبا در نمایشی از آتیلا پسیانی همبازی می‌شوند

دوست‌های صمیمی کارهای قدیمی


می‌دانیم که نوید محمدزاده و هوتن شکیبا، دو بازیگر کرد سینما و تئاتر ایران، دوستان صمیمی هستند؛ هوتن شکیبا سیمرغ بهترین بازیگر مرد جشنواره فجر را می‌گیرد و قربان صدقه نوید محمدزاده می‌رود و برعکس. اگر زوج‌ها را در نظر نگیریم شاید بیشترین عکس‌های دونفره سینمای ایران را همین دو نفر با هم ثبت کرده باشند.
حالا خبر رسیده که این دو در یک نمایش قرار است همبازی شوند؛ نمایش «قهوه قجری» که آتیلا پسیانی 20 سال پیش آن را به صحنه برد و حالا قصد دارد همین نمایش را با ترکیب بازیگران جدید، دوباره اجرا کند.
آن‌طور که ایسنا خبر داده علاوه بر محمدزاده و شکیبا، بازیگرانی چون اصغر پیران، روح‌ا... حق‌گوی لسان و نوید جهان‌زاده نیز در این اجرا حاضر خواهند بود.
 محمدزاده و شکیبا پیش از این نیز در نمایش «ستوان آینیشمور» به کارگردانی حسن معجونی هم‌بازی بوده‌اند؛ نمایشی نوشته مارتین مک‌دونا که تابستان سال 1394 در سالن ناظرزاده کرمانی خانه هنرمندان روی صحنه رفت.
بر اساس این گزارش، قهوه قجری با نویسندگی، طراحی و کارگردانی آتیلا پسیانی بعد از برگزاری سی و هشتمین جشنواره تئاتر فجر در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر به صحنه می‌رود. متن این نمایش که با نگاهی به نمایشنامه هملت شکسپیر نوشته شده، نخستین بار سال 1378 در جشنواره تئاتر فجر به صحنه رفت و سال 79 اجرای عمومی خود را در تالار چهارسوی تئاتر شهر پیش برد و با استقبال تماشاگران روبه‌رو شد.
حالا این نمایش که 20 سال پیش با بازی بهرام ابراهیمی، محمد پورحسن، فرهاد شریفی، رضا فیاضی و آتیلا پسیانی اجرا شد، می‌تواند برای تماشاگران نسل‌های قبلی، اثری خاطره‌انگیز باشد.