جنگ نابرابر  را ببرید

استقلال و شهرخودرو، در قطر به دنبال جشن صعود

جنگ نابرابر را ببرید

سیاسی‌ترین پلی‌آف تاریخ لیگ قهرمانان آسیا، امروز در گام پایانی‌اش، شاهد نمایش دو نماینده شایسته كشورمان در دوحه قطر است؛ استقلال با الریان در ورزشگاه جاسم بن حمد و شهر خودرو با السیلیه در ورزشگاه عبدا... بن خلیفه.
فقط 20 دقیقه فاصله هست بین این دو ورزشگاه در دوحه و هر دو بازی هم تقریبا همزمان برگزار می‌شود، اما در این جنگ نابرابری كه كنفدراسیون فوتبال آسیا با فشار برخی كشورهای عربی، علیه ایران به راه انداختند، تنها دلخوشی این است كه هواداران ایرانی احتمالا دو نماینده كشورمان را تنها نمی‌گذارند. بعد از سلب میزبانی استقلال و شهر خودرو به بهانه‌های واهی، ایرانی‌ها سیلی اول را در خاك امارات به گوش AFC زدند؛ جایی كه استقلال در ورزشگاه آل مكتوم دبی سه گل به الكویت كویت زد و شهر خودرو هم در شارجه با نتیجه 2 بر یك از سد الرفاع بحرین گذشت. این دو بازی در واقع باید در تهران و مشهد و در حضور ده‌ها هزار تماشاگر ایرانی برگزار می‌شد، اما استقلال و شهر خودرو حق ضایع شده خودشان را در ورزشگاه‌های خالی از تماشاگر اماراتی و در حضور همان ایرانی‌هایی كه همواره حامی تیم‌های كشورمان هستند، گرفتند. حالا در شرایطی كه نمایندگان كشورمان در قیاس با سایر تیم‌های حاضر در پلی‌آف، كمترین فرصت را برای استراحت و ریكاوری داشتند، آن جنگ نابرابر همچنان ادامه دارد و استقلال و شهرخودرو، این بار در خانه تیم‌های قطری باید برای جشن صعود بجنگند.
حریف امشب استقلال الریان قطراست. الریان در پایان هفته سیزدهم، تیم دوم لیگ ستارگان قطر است، اما تیمی كه دیگو آگیره هدایت آن را برعهده دارد، خیلی هم در شرایط مطلوب نیست. الریان هر دو بازی قبلی اش را با نتایج پرگل 4 بر 2 و 4 بر یك به الغرافه و السد واگذار كرده و قطعا شرایط روحی مطلوبی برای بازی با استقلال ندارد.
شهرخودرو هم باید با السیلیه‌ای بازی كند كه در 13 بازی نخست خود در لیگ ستارگان قطر شش بازی را واگذار كرده و جایی در میان پنج تیم بالای جدول ندارد. اوضاع السیلیه به مراتب بدتر از الریان است و آنها هر سه بازی خود در سال 2020 میلادی را با شكست پشت سر گذاشته اند؛ یك بر صفر مقابل الاهلی، 2 بر صفر مقابل الدوحیل و 2 بر یك مقابل الخور.
با این شرایط امیدواری زیادی وجود دارد كه هم استقلال و هم شهر خودرو در دوحه قطر و در فاصله 17 كیلومتری از یكدیگر، جشن صعود بگیرند و سهمیه ایران در رقابت‌های این فصل لیگ قهرمانان را با چهار نماینده كامل كنند.
برنامه بازی‌های پلی آف
سه‌شنبه 8 بهمن
شرق آسیا
شانگهای چین - بوریرام تایلند (10:30)
سئول كره جنوبی - كدا مالزی (13:30)
توكیو ژاپن - كرس نگروس فیلیپین (13:30)
كاشیما آنتلرز ژاپن - ملبورن استرالیا (13:30)
غرب آسیا
العین امارات - بنیادكار ازبكستان (18:10)
السیلیه قطر - شهر خودرو ایران (18:40)
الریان قطر - استقلال ایران (18:45)
الاهلی عربستان - استقلال تاجیكستان (21:00)