گفت‌وگویی «بی‌قاب، بی‌نقاب»

گفت‌وگویی «بی‌قاب، بی‌نقاب»

 برنامه «بی قاب، بی نقاب» کاری از رادیو گفت‌وگوست که به شفاف‌سازی چالش‌‌های موجود در حوزه‌های گوناگون با حضور کارشناسان و مسؤولان می‌پردازد. این برنامه که روزهای یکشنبه تا چهارشنبه ساعت 16  پخش می‌شود، از 4 اسفند روی آنتن رفته است و تا پایان سال ادامه دارد.  
محمد معافی مدنی، مدیر گروه تاریخ و فرهنگ شبکه رادیویی گفت‌وگو درباره جزئیات «بی‌قاب، بی‌نقاب» توضیح داد: رسانه به‌عنوان چشمان تیزبین جامعه و رکن چهارم دموکراسی نقش مهمی در نظارت و آگاهی بخشی دارد، به‌همین خاطر این برنامه باهدف نقش‌آفرینی فعال و روشنفکرانه جهت شفاف‌سازی چالش‌ها و مباحث گوناگون حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مانند فساد، رانت، مشکلات فرهنگی، نفوذ و تهاجم فرهنگی از رادیو گفت‌وگو پخش می‌شود. «بی‌قاب، بی‌نقاب» با مشارکت پژوهشگران، مسؤولان پژوهشگاه‌ها و اندیشکده‌های مختلف طراحی شده و قرار است با سه شعار «صریح - مستند و منتقدانه» به بررسی حوزه‌های گوناگون بپردازد.
 شفافیت، مطالبه مردم
رقیه زهرا پرندآور، تهیه‌کننده این برنامه هم در مورد اهداف آن گفت: با توجه به این‌که شفافیت در حوزه‌های مختلف یکی از مطالبات اصلی مردم است، قصد داریم در این برنامه پرسش‌ها و خواسته‌های مردمی را در عین بی‌طرفی، توازن و انصاف به صورت شفاف بیان و پاسخی درخور از مسؤولان دریافت کنیم.
 امیدواریم نقد منصفانه کارشناسان، منجر به برنامه‌ریزی‌های جدی از سوی مسؤولان کشور شود و البته دستگاه‌های مربوطه برای حل معضلات موجود نهایت همکاری را با این برنامه داشته باشند.
 تریبون مسؤولان نیستیم
علی مروی، کارشناس مجری برنامه «بی‌قاب، بی‌نقاب» بیان کرد: این برنامه، گفت‌وگویی صریح با کارشناسان حوزه‌های مختلف در خصوص مسائل روز کشور دارد که ممکن است این نظرها در راستای عقیده مسؤولان نباشد. در واقع در این برنامه بنا داریم بدون ملاحظه مکاتب سیاسی طرفین گفت‌وگو نگاه کارشناسی به موضوعات داشته باشیم.