فریادهای بی صدا در نیویورک

فریادهای بی صدا در نیویورک


تجمع و حضور افراد بی خانمان در ایستگاه‌های متروی نیویورک، تصویری عجیب ولی واقعی از درون آمریکا به مردم جهان نشان داد.نشریه دیلی میل با انتشار تصاویری از حضورگسترده  افراد بی خانمان در ایستگاه پنسیلوانیا در نیویورک می نویسد :
«در بحبوحه بحران بی‌خانمان‌ها، صحنه‌هایی از ترمینال گرند سنترال و ایستگاه‌ پنسیلوانیا در نیویورک منتشر شده است که نشان می‌دهد زندگی برای مسافران و گردشگران سخت شده است.»
ایستگاه گرند سنترال، بزرگ ترین و شلوغ ترین ایستگاه مترو در نیویورک و کل آمریکاست. ایستگاه پنسیلوانیا نیز یکی از اصلی‌ترین ایستگاه‌های نیویورک محسوب می شود. بل براتون، کمیسر سابق پلیس نیویورک، ضمن اذعان به حضور گسترده افراد بی‌خانمان در ایستگاه‌های بزرگ و اصلی این شهر، نسبت به گسترش این بحران  در آینده‌ای نزدیک هشدار داده است. ضمن آن‌که مطابق گزارش‌های رسمی منتشر شده از سوی نهادهای معتبر اجتماعی در آمریکا، نیویورک، لس‌آنجلس، سیاتل و بوستون از مهم ترین نقاطی است که  میزان و ریسک بی خانمانی افراد در آنها زیاد است.
جولان افراد بی خانمان در ایالاتی کوچک مانند نیومکزیکو و می سی سی پی  تا ایالاتی مانند نیویورک و  کالیفرنیا، دیگر در رسانه‌های آمریکایی قابل سانسور یا بی توجهی نیست. از سال 2007 میلادی، یعنی اوج گیری بحران اقتصادی جدید در آمریکا، بسیاری از افراد خانه‌ها و منازل خود را به دلیل ناتوانی در پرداخت اقساط آن از دست دادند و برخی افراد بی‌خانمان نیز رویای داشتن یک سرپناه را برای همیشه فراموش کردند.