اعلام فیلم‌های اكران نوروزی

اعلام فیلم‌های اكران نوروزی


اسامی فیلم‌های اكران نوروزی سال 1399 مشخص شد.
محسن امیر یوسفی، رئیس شورای صنفی نمایش با بیان این مطلب به ایسنا گفت: نتیجه شورای اكران نوروزی كه با حضور سید‌محمد مهدی طباطبایی‌نژاد (مدیر اداره نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی)، منوچهر شاهسواری (مدیرعامل خانه سینما)، محمود اربابی (نماینده رئیس سازمان سینمایی)، محمدرضا فرجی و اینجانب به عنوان رئیس شورای صنفی نمایش برگزار شد، فیلم‌های نوروزی به این شرح معرفی شدند: شنای پروانه به كارگردانی محمد كارت، لامینور ساخته داریوش مهرجویی، لاله به كارگردانی اسدا... نیك‌نژاد، بازیوو ساخته امیرحسین قهرایی، پسركشی به كارگردانی محمد‌هادی كریمی و زن‌ها فرشته‌اند 2 ساخته حسین فرحبخش.
به گفته‌ او، پیش از این هم فیلم خوب بد جلف2: ارتش سری به كارگردانی پیمان قاسم‌خانی به عنوان اكران نوروزی در سرگروهی سینما آزادی اكرانش مشخص و آغاز شده بود.
رئیس شورای صنفی نمایش درباره سینماهای سرگروه نیز گفت: سرگروه‌های جدید هم به این شرح مشخص شدند: باغ كتاب، ماندانا، مگامال، كوروش، ایران مال و ایران. سرگروهی سینما آزادی نیز كه پیش از این مشخص شده بود.
امیریوسفی ادامه داد: پس از تعیین فیلم‌های اكران نوروزی، مراسم قرعه كشی سرگروه‌ها برای اكران فیلم‌ها انجام شد كه نتیجه آن به شرح ذیل است: بازیوو در سرگروهی باغ كتاب، لاله در ماندانا، شنای پروانه در مگامال، لامینور در كوروش، پسركشی در ایران مال و زن‌ها فرشته‌اند2 در ایران.
او درباره تاریخ آغاز اكران نوروزی و در پاسخ به این‌كه آیا با توجه به تعطیلی یك هفته‌ای سینماها برای ضایع نشدن حق فیلم‌های فعلی ممكن است، اكران نوروزی با تاخیر آغاز شود، هم گفت: تصمیم‌گیری درباره این موضوع و زمان آغاز اكران نوروزی به جلسه شورای صنفی نمایش برمی‌گردد. همچنین شورای صنفی نمایش، هفته آینده برای فیلم‌های «آینده» و «بزودی» نیز قرعه كشی انجام خواهد داد.
امیر یوسفی در پاسخ به این‌كه آیا فیلم ذخیره‌ای برای اكران نوروزی مشخص شده است، گفت: دو فیلم رزرو مشخص شده‌اند كه اسامی آنها نزد ما محفوظ است و جایگزین خواهد شد.