نجات عامل درگیری مرگبار پارك ارم از قصاص

نجات عامل درگیری مرگبار پارك ارم از قصاص


مرد جوان كه شش سال قبل در پارك ارم در درگیری بر سر نوبت بازی جوان دیگری را به قتل رسانده بود با حكم دادگاه از قتل عمد تبرئه شد. قضات دادگاه با تشخیص قتل شبه‌عمد رای به دیه صادر كردند.
به گزارش خبرنگار جام‌جم؛ مهر 92 گزارش درگیری منجر به قتل در شهربازی ارم روی میز ماموران پلیس قرار گرفت. تحقیقات حاكی از آن بود كه درگیری بین چند جوان بر سر رعایت نكردن نوبت بازی در صف اسكیت هوایی شروع شده و در آن درگیری جوانی به نام حسام با ضربه چاقوی طرف دعوا از پا در آمده و بعد از انتقال به بیمارستان به دلیل شوك ناشی از خونریزی جان خود را از دست داده بود.
در حالی كه ردیابی ماموران برای دستگیری متهم پرونده چهار سال ادامه داشت، پدر و مادر حسام به‌عنوان اولیای دم پرونده، با توجه به شناسایی نشدن قاتل فرزندشان از دادگاه تقاضای دیه از بیت‌المال كردند، اما همزمان و پس از چهار سال از وقوع قتل ماموران موفق شدند متهم را شناسایی و دستگیر كنند.
متهم جوان به نام احمد بعد از دستگیری با اعتراف به قتل گفت: روز حادثه همراه نامزدم به پارك ارم رفته بودیم. در صف بازی با چند جوان درگیر شدم و یك ضربه با چاقو به یكی از آنها زدم و از آنجا فرار كردم. من فكرش را هم نمی‌كردم باعث مرگ كسی شده باشم، چون بعد از وارد كردن ضربه از دور می‌دیدم كه حال آن جوان خوب بوده و حتی دیدم كه سرپا ایستاده بود.
بعد از اعتراف متهم، پرونده برای رسیدگی به شعبه دهم دادگاه كیفری یك استان تهران ارجاع شد و اواخر بهمن امسال احمد پای میز محاكمه ایستاد.
در ابتدای جلسه رسیدگی مادر و پدر حسام به عنوان اولیای تقاضای قصاص متهم را كردند. مادر حسام در حالی كه اشك می‌ریخت گفت: ساكن یك شهرستان دیگر هستیم و روز حادثه پسرم همراه چند نفر از دوستانش برای سفر و تفریح به تهران آمده بودند. فكرش را هم نمی‌كردم درگیری او در پارك باعث شود دیگر هرگز به خانه برنگردد.
سپس احمد برای دفاع از خود در جایگاه قرار گرفت و ضمن ابراز ندامت و پشیمانی گفت: آن روز در صف بازی اسكیت هوایی ایستاده بودیم كه یكدفعه دیدم حسام و دوستانش بدون نوبت جلوی صف رفتند. من و چند نفر دیگر به آنها اعتراض كردیم و آنها كه از حالتشان معلوم بود مست بودند به ما فحاشی كردند. من جلو رفتم و به حسام گفتم جلوی خانم‌ها از این الفاظ استفاده نكن. آنها هم از آنجا دور شدند و یك دقیقه بعد دیدم كه داشتند با چاقو و شیشه بریده به ما نزدیك می‌شو‌ند. حسام با چاقو به من حمله كرد و من سعی می‌كردم چاقو را از او بگیرم كه در همان حال كف دست خودم هم زخمی شد و جای زخمش هنوز هست. بعد برای این‌كه از آن مهلكه فرار كنم یك ضربه به حسام زدم و از آنجا رفتیم. من قصد درگیری نداشتم و در برابر حمله آنها از خودم دفاع كردم،  اما شروع‌كننده دعوا آنها بودند.
قضات دادگاه بعد از شنیدن اظهارات متهم و وكیل او ختم جلسه دادرسی را اعلام كردند. متهم با رای دادگاه از قتل عمد تبرئه شده و با شبه‌عمد تشخیص دادن قتل، رای به پرداخت دیه صادر شد.