جان دوستی در تحریریه

جان دوستی در تحریریه


 اگر به من نخندید باید خدمت‌تان عرض كنم كه... نه صبر كنید اول تكلیف یك چیز دیگر را روشن كنم. هر قدر دلتان خواست به این نگارنده مظلوم ما بخندید، بلكه روحیه تان عوض شود! داشتم عرض می‌كردم خدمت‌تان... باور كنید اولین طنزهای بشری احتمالا در حال و هوای بعد از شكست یك بیماری مسری ثبت شده‌اند. آدم‌ها وارد یك شرایط دشوار شده‌اند كه به همان اندازه دردآور بودنش درونیات‌شان را هم به نمایش گذاشته، همان ابعادی كه در گوشه‌های مغزشان داشته خاك می‌خورده و اصلا نمی‌دانستند كه وجود دارد چنان گل می‌كند كه نگویم! این روزها فاطمه شهدوست، خبرنگار گروه رسانه كه البته قبلا در همین گروه خودمان مشغول به كار بود، جوان پر شر و شوری بود با سر نترس! می‌گویم بود نه این كه خدایی نكرده حالا نباشد... می‌گویم بود چون كرونای پلید ملعون چنان ابعاد جان دوستی‌اش را رو كرده كه كم مانده با خودش متر بیاورد و فاصله‌مان را اندازه بگیرد. با هیچ‌كس وارد آسانسور نمی‌شود، چای نمی‌خورد، میزهای روزنامه را با آب و وایتكس دستمال می‌كشد و خدا می‌داند تا به این لحظه لباس‌های چند نفر از همكاران رنگ باخته و از رده خارج شده‌اند. نامبرده همین پارسال اسفند به خانه‌تكانی روزنامه‌ای نگارنده می‌خندید و حالا چنان اوضاعی راه انداخته كه وسواس‌هایم را فراموش كرده‌ام. نه هر چه بنویسم بار طنز ماجرا كم درمی آید، صبر كنید كرونا برود برایتان بگویم این كوچك‌ترین عضو تحریریه چه لحظات جدی طنازانه‌ای را در تحریریه رقم زد!
 در صفحه 9 برایتان از كار زیبای بنیامین بهادری، خواننده پاپ نوشته‌ایم و بررسی كرده‌ایم چطور و چگونه دیگر هنرمندان هم می‌توانند با هنر و ادبیات حال بهتری را برای جامعه رقم بزنند. البته نمی‌دانیم هنرمندان عزیزمان این روزها روزنامه می‌خوانند یا نه، اما شما می‌توانید به این عزیزان یادآوری كنید كه هم روزنامه بخوانند و هم كمك كنند همگی حال بهتری داشته باشیم.
 در صفحه بعدی آذر مهاجر رفته سراغ یك سوژه جذاب. او به مستند تلویزیونی‌ای پرداخته كه روزنامه‌نگاران دوره پهلوی را مقابل دوربین نشانده تا از حال و هوای مطبوعات در آن روزگار حرف بزنند. هم این مستند بسیار جذاب است و هم گزارش مهاجر ما. از دست ندهید این صفحه را.
 در صفحه 11 هم علی رستگار رفته سراغ مستندساز عزیزی كه این روزها كرونا او را از ما گرفته است. حامد جلالی كاشانی متاسفانه به دلیل ابتلا به این ویروس درگذشته و تصمیم گرفتیم در صفحه امروز به این بزرگوار بپردازیم. روحش شاد...
 در صفحه آخر هم سینمای جهان را كه كیكاووس زیاری برایتان تدارك دیده، بخوانید و به خودتان و اطرافیانتان یادآوری كنید این روزها هم می‌گذرد، ما كرونا را شكست می‌دهیم.