مجازات مرگ  برای قاتل وحید مرادی

مجازات مرگ برای قاتل وحید مرادی

متهم به قتل وحید مرادی بعد از محاكمه در دادگاه كیفری استان تهران با رای دادگاه به قصاص محكوم شد.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، اوایل تیر سال گذشته رسیدگی به پرونده قتل وحید مرادی، شرور معروف پایتخت در دستور كار قضایی قرار گرفت. وحید كه از چند ماه قبل از وقوع حادثه به اتهام قتل با قرار بازداشت موقت در زندان رجایی شهر به سر می‌برد، روز حادثه در یك نزاع دسته‌جمعی در بند زندان با ضربه چاقو از پا درآمد.
در بررسی‌های اولیه ماموران، 17 زندانی متهم به مشاركت در نزاع منجر به قتل تحت بازجویی قرار گرفتند و به استناد فیلم‌های ضبط شده دوربین مدار بسته زندان، جوانی به نام سعید متهم به قتل وحید مرادی شناخته شد.
سعید در اولین بازجویی به ماموران گفته بود: درگیری ما با وحید مرادی از حیاط زندان، هنگام هواخوری آغاز شد. او می‌گفت من عقاب زندانم و شما جوجه كلاغ‌ها باید تحت فرمانم باشید. بعد از هواخوری وحید و دوستانش با روغن داغ و آب جوش و چاقو به ما حمله كردند و من فقط از خودم دفاع كردم اما وحید را من نكشته ام. محاكمه متهمان پرونده قتل وحید مرادی، اواخر بهمن امسال پشت درهای بسته انجام شد و متهم دوباره منكر قتل شد. این در حالی بود كه پدر و مادر وحید به عنوان اولیای دم پرونده از جانب خود و فرزند صغیر مقتول، تقاضای قصاص متهم را كردند.
بعد از متهم ردیف اول، دیگر متهمان پرونده به دفاع از خود پرداخته و عده‌ای از آنها اظهار كردند، بعد از قتل وحید، تنها برای جابه‌جایی جسد وارد صحنه نزاع شده بودند.
دادگاه بعد از بررسی پرونده، روز گذشته متهم به قتل وحید مرادی را به قصاص محكوم كرد و بقیه متهمان پرونده به اتهام مشاركت در نزاع منجر به قتل به تحمل حبس محكوم شدند.