زمستانه‌های رادیو پیام و آوای رادیو

زمستانه‌های رادیو پیام و آوای رادیو

شنونده بخش‌های منتخب دو شبكه رادیویی پیام و آوا در فصل زمستان 98 باشید.
 به گزارش جام‌جم، مجله رادیویی«شما چه فكر می‌كنید؟» برنامه‌ای با هدف به فكر واداشتن مخاطبان خود در خصوص مسائلی كه شاهد آن هستیم و بی‌تفاوت از كنارشان عبور می‌كنیم. این برنامه با موضوع اصلاح فرهنگ عمومی به تهیه‌كنندگی زكیه مستعان و گویندگی فاطمه عباسی هر روز هفته از رادیو پیام پخش می‌شود.  روایت داستان‌ها وحكایت‌های ادبی باتوجه به لحن و خوانش مجری از جمله ویژیگی‌های خاص بخش«شامگاهی» این شبكه رادیویی است. این بخش شامگاهی با موضوع فرهنگی، ادبی، اجتماعی به تهیه‌كنندگی اسماعیل باستانی و كارشناس مجری مسعود فروتن ساعت 22تا 2بامداد پخش می‌شود.
«بخش صبحگاهی» بر پایه زندگی مردم طراحی شده است. طلوع خورشید، آغاز زندگی دوباره، امید بخشی، كسب روزی حلال و همسو شدن با زندگی مردم ایران از جمله اهدافی است كه در این بخش مورد توجه قرار می‌گیرد. این بخش صبحگاهی با موضوعات اجتماعی، فرهنگی، علمی و ادبی چهارشنبه‌ها به تهیه‌كنندگی مهدی ساعی و گویندگی الهام حسینی ساعت 6 صبح پخش می‌شود.
ایجاد فضایی با نشاط همراه با خوانش مطالب اجتماعی فرهنگی، گردشگری و پخش موسیقی‌های مرتبط با ساعت و فضا از ویژگی‌های «بخش نیمروزی» رادیو پیام است. در این بخش، پخش موسیقی فاخر و ارتقای سطح سلیقه شنونده در حوزه موسیقی نیز مورد توجه قرار می‌گیرد. این برنامه بعد از پخش اذان با پخش موسیقی‌های آرام‌تر و مطالب ادبی و فرهنگی همراه مخاطبان است.
این بخش با موضوعات اجتماعی فرهنگی ادبی و علمی دوشنبه‌ها ساعت 10 الی 14 به تهیه‌كنندگی انسیه سمیع‌پور و گویندگی نسیم رفیعی پخش می‌شود.
در بخش«شامگاهی» رادیو آوا با نوآوری و به‌كارگیری یك طرح رادیویی، تحولی در نوع ارائه موسیقی و افزایش دانش موسیقایی مخاطبان ایجاد شده است. این برنامه شامل 7 بخش اصلی است. 1- حس خوب (قطعات امیدبخش) 2و3- نماوآ در دو بخش (ترانه‌های محلی بر اساس تصاویر ارسالی برای رادیو نما) 4-خوانندگان منتخب شما (پخش قطعات بر اساس آزادی خوانندگان) 5-كافه آوا (میكس موسیقی بی‌كلام) 6-یادها و خاطره ها(قطعات قدیمی و ماندگار) 7-شب آوا (قطعات عاطفی همراه با شعر)
این برنامه با ساختار نغمات- آوایی چهارشنبه‌ها به تهیه‌كنندگی مرتضی امرجی و گویندگی فاطمه عباسی    پخش می‌شود.
بخش «شبانگاهی» این شبكه رادیویی فرصتی است برای تنفس ذهنی در ساعات پایانی شب با ایجاد فضایی شاد و پر انرژی. پخش ترانه‌های محلی با هدف ایجاد همگرایی، مرور و بازخوانی خاطرات شیرین به زبان موسیقی و ایجاد لحظاتی آرام از بخش‌های متنوع این برنامه است. سلام به امام رضا علیه‌السلام و یادآوری معانی عالی انسانی، تقویت مثبت‌اندیشی و همدلی در این برنامه مورد توجه قرار می‌گیرد.
این بخش با موضوع امیدآفرینی و نشاط شنبه و چهارشنبه هر هفته ساعت 22 تا 2 بامداد به تهیه‌كنندگی زهرا یساقی و گویندگی فاطمه آل‌عباس پخش می‌شود.
بخش «شامگاهی» یكشنبه‌شب‌های رادیو آوا به پخش ترانه‌های شاد و امید بخش می‌پردازد. این بخش با شعار شبكه رادیویی آوا «با رادیو آوا زندگی كنید»، تلاش می‌كند با بیان پیام‌های امید بخش و پخش ترانه‌های شاد و نشاط‌آور، ساعات خوشی را برای شنوندگان خود رقم بزند. تعامل با مخاطبان نیز مورد توجه عوامل این برنامه قرار دارد و مشاركت بالای شنوندگان رادیو آوا از نقاط قوت این برنامه است.