شكسته شدن سد اجرا

شكسته شدن سد اجرا

سام درخشانی بازیگر


در سال‌های اخیر اجرای برخی از مسابقات به بازیگران سپرده شده و من هم مستثنی از این قاعده نبودم و تا به امروز پیشنهادهای متعددی در حوزه اجرا به من شده بود، اما حقیقت این است كه اصلا علاقه‌ای به حوزه اجرا نداشتم. بنابراین همیشه پاسخم نسبت به اجرای مسابقات یا برنامه‌های تلویزیونی منفی بود.
اما وقتی با كم و كیف مسابقه بزرگ ایران آشنا شدم، متوجه شدم این مسابقه به لحاظ بصری و تكنیكال بسیار بالاست. ضمن این‌كه ایرانی هست. همه این موارد انگیزه‌ای برایم شد تا سدی كه داشتم و مخالفت می‌كردم نسبت به مقوله اجرا، شكسته شود. مسابقه ایران یك مسابقه ملی است و رویكرد جدید برای تلویزیون محسوب می‌شود. به همین دلیل با علاقه اجرای مسابقه بزرگ ایران را پذیرفتم. فكر می‌كنم كه این مسابقه ماندگار شود. مردم با تماشای این مسابقه شناخت بهتری از ایران پیدا می‌كنند، چرا كه همه سؤالات درباره بخش‌های مختلف ایران اعم از جغرافیا، تاریخ، هنر و ... طراحی شده است. به نظرم چنین مسابقه‌ای نه‌تنها مردم را سرگرم می‌كند، بلكه آنها را وادار می‌كند تا تشویق به مطالعه بیشتر درباره ایران می‌شوند.
در حال حاضر شب‌های چهارشنبه و پنجشنبه میزبان مردم هستیم و در ایام نوروز هم این مسابقه پخش می‌شود.

این مسابقه به لحاظ ساختار شبیه مسابقه پرشر پد است كه البته ایرانیزه شده است. من هم در زمان پخش این مسابقه را می‌دیدم، اما به لحاظ اجرا به هیچ وجه الهام نگرفته‌ام، چون فناوری پیشرفت كرده و مسابقه ایران هم به لحاظ فناوری در كیفیت بالا قرار دارد. در مجموع دلم می‌خواهد كه سام درخشانی باشم و نه مجری! به همین دلیل برای اجرای مسابقه ایران، شوخی و رقابت دوستانه را دستمایه كار قرار داده ام، چون علاقه مند نیستم مسابقه را خشك اجرا كنم، بلكه می‌خواهم به سمتی برود كه هم سرگرم‌كننده باشد و هم آموزنده.
البته در حال حاضر در شرایطی هستیم كه مردم بیشتر مضطرب بیماری كرونا هستند، اما امیدواریم بتوانیم آنها را با مسابقه ایران سرگرم كنیم تا ذهن‌شان برای مدت زمانی از تشویش رها شود.
همچنین ضبط مسابقه چندی پیش بود و در حال حاضر ضبط نكردیم.
البته مسابقه ایران تماشاگرمحور نیست و می‌تواند بدون تماشاگر هم پخش شود. حال باید دید تهیه‌كننده برنامه در این حوزه چه اقدامی انجام می‌دهد.
ضمیمه نوجوانه