قاتل نیستم، زنم خودسوزی كرده است

متهم به همسرکشی در جلسه بازپرسی:

قاتل نیستم، زنم خودسوزی كرده است

مردی كه به اتهام آتش‌زدن همسرش بازداشت شده  مدعی است كه همسرش خودسوزی كرده است.
به گزارش خبرنگار جنایی جام‌جم، ششم بهمن امسال زن 24ساله‌ای كه براثر سوختگی 9 روز در بیمارستان شهدای یافت‌آباد بود، فوت شد. با دستور مصطفی واحدی، بازپرس شعبه 11 بازپرسی دادسرای جنایی تهران تحقیقات پلیسی آغاز و معلوم شد كه شوهر جوان زن فوت‌شده نیز از ناحیه دستان  دچار سوختگی شده است. وی در تحقیقات مدعی شد كه زنش شیفته بوی سیگار بوده و آن شب بعد از خرید بنزین كمی روی روسری زنش پاشیده و بعد از كشیدن سیگار روی موتور نفهمیده چطور شده كه او آتش گرفته و سرانجام هم فوت شده و دستان خودش نیز هنگام خاموش كردن آتش وی سوخته است. این در حالی بود كه خانواده زن فوت‌شده با حضور نزد بازپرس پرونده از دامادشان به اتهام قتل عمدی شکایت کردند. بنابراین داماد خانواده تحت تعقیب قرار گرفت و دو روز پیش از سوی ماموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران بازداشت شد و در جریان تحقیقات گفت: «شوهر اول او فوت شده و من شوهر دومش بودم. زنم در شركتی در محله ونك كار می‌كرد. من چهارسال پیش به عنوان پیك موتوری در رستورانی همان حوالی كار می‌كردم كه غذای كاركنان شركت محل كار همسرم از آنجا تامین می‌شد. در جریان این آمد و شد كه با هم آشنا شده، بعد از علاقه‌مندی به یكدیگر او را به عقد موقت خودم درآوردم. او مدتی دچار افسردگی شده و چند بار خودكشی كرد و در بیمارستان بستری شد. »
 وی افزود: «هفت ماه پیش به خانه‌ای جدید نقل مكان كردیم، اما بعد از آن زنم به خاطر بدحجابی با پلیسی درگیر شد و آن مامور از زنم شكایت كرد، نشد رضایت بگیریم و همسرم چهارماه به زندان رفت و بعد از آزادی به خانه بازگشت اما باز با هم اختلاف و درگیری داشتیم. دو شب قبل از مرگش با من تماس گرفت و گفت نامه جدایی برایم نوشته و می‌خواهد تركم كند و ساعاتی بعد تماس گرفت و گفت پشیمان شده و خواست به خانه بازگردم كه شب بعد به تهران بازگشتم».
 مظنون پرونده ادامه داد: «با من تماس گرفت كه فهمیدم شهرك غرب است و 36 بار به من زنگ زده كه متوجه تلفن‌ها نشده‌ام. سراغش رفتم و او سوار موتورم شده و به سمت خانه به راه افتادیم.آمدیم سمت سی متری جی، آنجا در مغازه‌ای ساندویچ خوردیم و به خانه بازگشتیم. من از حمام كه بیرون آمدم گمان بردم او خوابیده كه در خانه نبود. سراسیمه به خیابان آمدم و زنم را در 50 متری خودم در حالی دیدم كه بطری بنزین به دست داشت كه روی خودش پاشید و فندك را روشن كرد. با فریادهایم همسایه‌ها به كوچه آمدند، سمتش رفتم تا آتش را خاموش كنم كه دستانم نیز سوخت. بعد آتش را خاموش كردیم و او در بیمارستان بود تا این‌كه بعد از 9 روز فوت كرد. من قاتل نیستم، زنم خودسوزی كرده است».
با توجه به ادعاهای عجیب متهم، با دستور قضایی قرار شد علاوه‌بر تحقیقات تكمیلی از متهم، دوربین‌های مداربسته سه مغازه و بانك كه در محل حادثه وجود دارند بازبینی شوند. همچنین طبق ادعای متهم كه می‌گوید زنش چند بار خودكشی ناموفق داشته و در مركز درمانی بستری بوده تحقیقات لازم در این باره انجام گیرد.