عادل غلامی هم برای ریشه‌كن كردن كرونا آستین بالا زد

عادل غلامی هم برای ریشه‌كن كردن كرونا آستین بالا زد

عادل غلامی، سرعتی زن تیم كاله هم مثل خیابانی، داوطلب كمك به بیماران كرونایی شد. در شرایط سختی كه خودش هم می‌داند بدون تخصص پزشكی شاید كاری از دستش برنیاید. اما می‌گوید: «هركاری بخواهند می‌كنم.» ملی پوش سابق والیبال معتقد است حداقل همدلی با پزشكان، پرستاران و كادر درمانی برای آنها روحیه بخش است. انرژی كه آنها را به كارشان دلگرم تر می‌كند و بیماران را با انگیزه برای خوب شدن.

 چطور شد در این شرایط برای كمك به كرونایی‌ها داوطلب
شدی؟
حقیقت این است كه كار زیادی به لحاظ پزشكی از من برای بیماران كرونا برنمی آید. چرا كه نه اطلاعات پزشكی دارم نه تخصصی. اما فكر كردم جو همدلی و همكاری راه بیفتد برای دلگرمی پزشكان، پرستاران و كادر درمانی در خدمت مردم، خوب باشد. آنها وقتی می‌بینند بقیه مردم هم كنارشان هستند و تنها نمانده‌اند با انرژی بیشتری كار می‌كنند.
 پس استوری تو بیشتر بابت دلگرمی به كادر درمانی بود؟
فكر می‌كنم رسالت ما ورزشكاران و هنرمندان در این شرایط سخت روحیه دادن به مردم است. چرا كه در شرایط حاد این روزها،خیلی مهم است كه بیماران ببینند خیلی‌ها كنارشان هستند. شاید كار كوچكی هم از ما برنیاید اما می‌توانیم به آنها روحیه بدهیم.
 اگر قرار باشد به شما بگویند بیاید كمك،چه كاری انجام می‌دهی؟
هركاری كه از من بخواهند و بتوانم دریغ نمی‌كنم.
 شما این روزها در آمل هستید. آنجا وضعیت شیوع كرونا چطور است؟
من به خاطر بازی در تیم كاله، این فصل آمل زندگی می‌كنم. شرایط اینجا بهتر از تهران است. بیمارستان امام خمینی (ره) مختص كرونایی‌هاست. صحبت‌هایی با رئیس شورای شهر شده تا در صورت امكان كارهایی انجام دهیم. كمك‌هایی برای بیماران بستری در بیمارستان‌ها جمع كنیم و حركت‌های دیگری. البته قرار است با رئیس شورای شهر تماس بگیرم تا از چند و چون كار مطلع شوم.
 این روزها چه دعایی می‌كنید؟
امیدوارم هر چه زودتر ویروس كرونا از بین برود. به هر حال در این شرایط سخت خانواده‌ها خیلی اذیت می‌شوند.
 حیف شد،كرونا لیگ والیبال را نصفه و نیمه گذاشت.
برای تیم ما كه در بهترین شرایط بود و خیلی‌ها نگاهشان در چند هفته اخیر با نتایج خوب به تیم ما بود . تیم ما شرایط خیلی خوبی پیدا كرده بود، اما این وضعیت هم از پیش تعیین شده نبود و همه ورزش را درگیر كرد. صلاح بود كه لیگ تعطیل شود.