سال هزار و سیصد و حادثه

سال هزار و سیصد و حادثه

سال 98 هم در حال تمام شدن است؛ با تمام حوادث شیرین و تلخش. خیلی از این اتفاقات شیرین بود و لبخند به لب‌مان نشاند، همدلی كردیم، برایشان خوشحال شدیم و اشك شوق ریختیم، اما برای خیلی‌هایشان هم همدرد با حادثه دید‌ه‌ها، غم و دردشان را به جان خریدیم وگریه كردیم. در طی این یك‌سال آن‌قدر حوادث مختلفی رخ داده كه خیلی‌هایشان فراموش شده است. در این گزارش، مروری داریم بر حوادث مهمی كه در طول سال 98 رخ داده است.

سیل ویرانگر نوروزی
در حالی‌كه پنجم فروردین ماه، بسیاری از مردم در تعطیلات و دید و بازدید عید نوروز به سر می‌بردند، اما جاری شدن سیلی غافلگیركننده و بی‌سابقه در دروازه قرآن شیراز، كام هموطنان و بسیاری از مسافرانی كه شیراز را به عنوان مقصد گذراندن تعطیلات تعیین كرده بودند، تلخ‌كرد. تصاویر منتشر شده در 
رسانه ملی و فضای مجازی دلخراش بود و بسیاری تحمل تماشای آنچه را می‌دیدند، نداشتند. در این صحنه‌ها، افرادی از زن و مرد و پیر و جوان كه به محاصره سیلاب درآمده بودند، به هر چیزی كه در مسیرشان بود، چنگ می‌انداختند تا آب‌های خروشان آنها را با خود نبرد. عده زیادی هم در خودروها به دام افتاده بودند و با هر هجوم سیلاب به سمت بقیه خودروها رانده می‌شدند. در این حادثه و بر اساس اعلام سازمان پزشكی قانونی، 21 نفر از شهرهای آمل، شیراز، مرودشت و سعادت شهر جان خود را از دست دادند و 200خودرو نیز در سیلاب گرفتار شدند. 

قتل  آنلاین
تا پایان فروردین ماه تقریبا اتفاق خاص دیگری كه موجب جلب توجه افكار عمومی شود، نیفتاد تا هفتم اردیبهشت كه خبر وقوع یك قتل آنلاین از اینستاگرام همه جا پخش شد. خبر شوكه‌كننده بود. صبح روز حادثه، زمانی‌كه حجت‌الاسلام مصطفی قاسمی، امام جماعت مسجد كربعلی همدان، از مدرسه خارج شد، بهروز، یكی از گنده‌لات‌های همدان از خودروی خود پیاده شد و با شلیك دو گلوله به سر این روحانی او را به شهادت رساند و از محل گریخت.
پس از گزارش این جنایت به پلیس، تیمی از كارآگاهان پلیس آگاهی همدان با كمك شاهدان جنایت توانستند شماره پلاك خودروی قاتل را شناسایی كنند. بلافاصله مالك خودرو كه ساكن محله قاسم آباد همدان بود، شناسایی و دستگیر شد. 
مرد جوان در تحقیقات ادعا كرد روز شنبه خودرویش در اختیار برادرش به نام بهروز بوده است. سابقه بهروز نشان داد او از اشرار معروف است كه چند بار توسط پلیس دستگیر و روانه زندان شده است. در حالی كه دستگیری قاتل در دستور كار پلیس قرار گرفته بود، بهروز با انتشار چند ویدئو از تیراندازی‌های خود با سلاح جنگی به قتل حجت‌الاسلام قاسمی اعتراف كرد.
ماموران در ادامه تحقیقات خود متوجه شدند او با برادرش قرار گذاشته و خودرو را از او گرفته و به محل تیراندازی رفته است. در ادامه، ده منطقه‌ای كه احتمال داشت قاتل آنجا مخفی شده باشد
 به صورت نامحسوس زیرنظر گرفته شد.
از آنجا كه قاتل از مجرمان سابقه‌دار بود، پرونده با دقت بیشتری مورد رسیدگی قرار گرفت. سرانجام ساعت چهار و نیم صبح دو روز بعد از جنایت، ماموران به مردی كه در حال تردد در یكی از محله‌های حاشیه‌ای همدان بود، مشكوك شدند و به او دستور ایست دادند كه مشخص شد او همان قاتل تحت تعقیب است.
قاتل دردرگیری با ماموران، از زیر كاپشن خود سلاح كلاشینكفی بیرون آورد و به سمت ماموران تیراندازی كرد تا بتواند فرار كند. درگیری مسلحانه او با ماموران 20 دقیقه طول كشید تا این‌كه هدف گلوله قرار گرفت و به این ترتیب كشته شد.

 آتش‌ مرگ در سفره خانه 
ساعت 50 دقیقه بامداد 12 مرداد، درست در ساعاتی كه بسیاری از مردم در خواب ناز بودند، آتش‌ مهیبی به جان سفره‌خانه سه طبقه تخت‌جمشید در بلوار كشاورز افتاد.
همسایه‌ها با مشاهده آتش و دود، پلیس، اورژانس و آتش‌نشانی را خبر كردند. صدای كمك‌خواهی از میان شعله‌های آتش شنیده می‌شد اما مردم هر‌چه تلاش كردند، نتوانستند برای نجات آنها اقدام كنند. در ادامه، گروه‌های امدادی، پلیس و آتش‌نشانی در محل حاضر شدند.  چند ساعت از آتش‌سوزی گذشته بود. افرادی كه محل كارشان در این ساختمان بود به محل كارشان آمدند اما با دیدن در پلمب شده و آثار دود روی در و دیوار شوكه شدند. آنها با حضور در كلانتری شكایتی را درباره خسارت وارد شده به شركت‌شان تنظیم‌كردند. 
در حالی‌كه مردم اطراف محل ایستاده و با گوشی‌هایشان از آتش‌سوزی ساختمان فیلم و عكس می‌گرفتند، آتش‌نشانان وارد طبقه منفی یك سفره‌خانه شدند. دونفر خود را از محل نجات داده و بیرون آمدند. آتش‌نشانان به خاموش كردن آتش و جلوگیری از سرایت آتش به دیگر طبقات پرداختند. اورژانس نیز یكی از كارگران را كه دچار مشكلات تنفسی شده بود، احیا و او را به بیمارستان منتقل كرده كه بعد از چند روز فوت كرد. اجساد چهار نفر كه دونفرشان مادر و پسر بودند، بیرون آورده و به دستور رحیم دشتبان، بازپرس كشیك قتل دادسرای جنایی تهران، به پزشكی قانونی منتقل شد.

معمای گم شدن زهرا در قلعه نو
گم شدن زهرای دو ساله در قلعه نو هم معمایی است كه هنوز حل نشده است. شهریور امسال، زهرا همراه با خواهرش جلوی در خانه با هم بازی می‌كردند كه مادر، خواهر بزرگ‌تر را صدا زد. پس از رفتن او، زهرا هم ناپدید شد. پلیس در بررسی دوربین مداربسته آژانس كنار خانه زهرا، متوجه شد دخترك انگار كه كسی او را صدا بزند، یك‌لحظه به سمت راست و انتهای كوچه حركت كرد و دیگر برنگشت. جوی آب مقابل خانه را جست‌وجو كردند، اما اثری از او نبود. با این‌كه پدر زهرا معتقد است زهرا ربوده شده، اما رئیس پلیس پایتخت می‌گوید: سرنخ‌ها نشان می‌دهد بحث ربودن این دختربچه منتفی است.

در دام دزدان دریایی
یكی از مهم‌ترین خبرهای مهرماه، مربوط به یكی از
 21 صیادی بود كه شش سال پیش به اسارت دزدان دریایی سومالیایی درآمده بودند. دزدان در چند مرحله، 17 نفر از صیادان را آزاد كردند. دوم مهرماه امسال اما خبر رسید كه قرار است یكی دیگر از صیادان به‌نام محمدشریف هم آزاد شود. برادر اوگفت: دزدان دریایی تماس گرفتند و گفتند
 300 ــ 200 هزار دلار بدهید تا آزادشان كنیم. پرداخت این پول در توان هیچ‌كس نبود. جرات نداشتیم به جایی كه می‌گویند برویم. حتی دولت سومالی هم از آنها حذر می‌كند. هیچ یك متوجه زبان هم نمی‌شدیم. هم ما و هم دزدان دو مترجم مسلط به زبان انگلیسی گرفتیم تا صحبت‌كنیم. در این تماس‌ها، متوجه شرایط ناگوار برادرم و صیادان شدیم. دزدان بارها آنها را به شكنجه و مرگ تهدید می‌كردند. از پشت تلفن صدای گریه و شكنجه آنها را می‌شنیدم. بعضی وقت‌ها حتی به سمت صیادان گلوله شلیك می‌كردند یا می‌گفتند آنها مرده‌اند. به اسرا چند روز آب و غذا نمی‌دادند تا صدایشان تغییركند و وانمود كنند صیادان را خیلی شكنجه داده‌اند. اسرای ما گریه می‌كردند و می‌گفتند مراقب خانواده‌مان باشید تا كمبودی احساس نكنند، چون فكر نمی‌كنیم دیگر به ایران برگردیم. 
برادر دیگرم از طریق دولت و وزارت خارجه، پیگیر وضعیت محمد شریف بود. مسؤولان گفتند تمام تلاش‌مان را برای آزادی‌اش انجام می‌دهیم تا این‌كه یكی از دوستانم به من زنگ زد وگفت قرار است برادرت آزاد شود. گفتم تا صدایش را نشنوم، باور نمی‌كنم. به خانه كه رسیدیم، خودش زنگ زد و گفت آزاد شده‌ام. پرسیدم چطور؟ گفت از طریق یك سازمان بشردوستانه و دولت ایران. البته هنوز سه صیاد دیگر در اسارت دزدان هستند.

قتل‌عام خانوادگی در سیستان
سوم آبان ماه، انتشار خبر هولناكی، لرزه بر  تن سیستان و بلوچستانی‌ها انداخت. پسر جوانی پس از بازگشت از پاكستان، نامادری، خواهر و سه خواهرزاده‌اش را در خانه روستایی به رگبار بست و سپس فرار كرد. درباره انگیزه جنایت، بین اهالی چند روایت‌ وجود دارد. یكی می‌گوید متهم شب حادثه به خانه نامادری‌اش رفته تا ماشین پدرش را بگیرد ولی با مخالفت این زن جنایت كرده است. در روایت دیگری قاتل ادعا كرده نامادری‌اش باعث مشكلاتی برای پدرش شده و دست به جنایت زده است. پلیس می‌گوید برای مشخص شدن انگیزه اصلی قاتل باید منتظر تحقیقات تكمیلی بود اما آنچه مشخص شده، او با قربانیان اختلاف خانوادگی داشته است. قاتل چند روز بعد در جریان درگیری با پلیس به هلاكت رسید.

زلزله بامدادی ترکمنچای
ساعت 2 و17 دقیقه بامداد جمعه 18 آبان ماه، درست در ساعاتی كه مردم آذربایجان شرقی خواب 
هفت پادشاه را می‌دیدند، ناگهان زمین زیرپایشان غرش‌كرد. زلزله 9/5 ریشتری در تركمنچای آذربایجان شرقی 584 مصدوم و شش كشته برجای گذاشت كه اغلب مجروحان به علت ترس و هنگام فرار مصدوم شده بودند. قربانیان، اهل روستای ورزقان و ورنكش میانه بودند. بر اثر این زلزله، هزار واحد مسكونی در زلزله صدمه دیدند و 1150 راس دام زیر آوار تلف شدند.

جشن عروسی، جان 11 نفر را گرفت
14 آذر، یكی از تلخ‌ترین روزهایی است كه در خاطره اهالی سقز ثبت شد. قرار بود تالار مانگه این شهر، شاهد یك جشن عروسی خاطره‌انگیز باشد، قرار بود مهمانان در شادی عروس و داماد جوان شریك باشند، قرار بود شب خوبی برای همه رقم زده شود، اما یك حادثه دردناك، تمام رویاهای عروس و داماد و خانواده‌هایشان را نقش بر آب كرد. 
همه مشغول جشن و پایكوبی بودند. ساعاتی بعد كه شام عروسی حاضر شده بود، مهمان‌ها به سالن غذاخوری رفتند و مشغول خوردن غذا شدند، اما ناگهان صدای انفجار مهیبی از آشپزخانه تالار، مراسم عروسی را تبدیل به صحنه ضجه و شیونی‌كرد كه هیچ‌كس باورش نمی‌شد. در یك آن، بزرگ وكوچك، زن و مرد برای فرار از آتشی كه هر لحظه داشت به آنان نزدیك می‌شد، به سمت در خروجی هجوم بردند. در خروجی تالار اما كوچك‌تر از آن بود كه جوابگوی آن حجم از جمعیت وحشت‌زده باشد. 
خیلی طول نكشید كه ماشین‌های آتش‌نشانی و اورژانس خود را به تالار رساندند. حسین خوش‌اقبال، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار كردستان گفت: این حادثه بر اثر نشت شیلنگ گاز متصل به بخاری به وقوع پیوست و در آن علاوه بر كشته شدن 11 نفر از مهمانان شامل پنج كودك، پنج زن و یك مرد، 42 نفر دیگر نیز مصدوم شده‌ و توسط نیروهای امداد و اورژانس به مراكز درمانی منتقل شدند.

تسویه‌حساب خبرساز اشرار پایتخت 
دوم دی ماه امسال بود كه دوباره نام هانی‌كرده، یكی از شرورهای معروف تهران بر سر زبان‌ها افتاد. شب حادثه، افرادی كه مقابل یكی از آبمیوه‌فروشی‌های معروف تهران بودند، با صحنه هولناكی رو‌به‌رو شدند. چند موتور‌سوار در اطراف یك خودروی پژو 206 توقف كرده و با چاقو و قمه به سمت دو سرنشین پژو حمله كرده و بیشتر ضربات بر پیكر مرد قوی‌هیكلی كه كنار راننده نشسته بود، وارد شد. مهاجمان بعد سوار موتور شده و از محل گریختند.
شاهدان ماجرا وقتی خود را كنار پژو 206 رساندند، مرد مجروح را شناسایی كردند. او هانی معروف به هانی كرده بود كه سریع به بیمارستان سینا منتقل شد. به دلیل شدت ضرباتی كه به بدن او وارد شده بود، سریع به اتاق عمل منتقل شد و بعد از عمل جراحی 12 ساعته از مرگ نجات پیدا كرد.

سقوط میگ 29 نیروی هوایی ارتش در سبلان
ساعت 12 ظهر چهارم دی امسال، صدای مهیبی از اطراف كوه‌سبلان توسط اهالی شنیده شد. مدتی بعد، امدادگران اورژانس و هلال احمر در قالب چند گروه عملیاتی در محل حاضر شدند كه معلوم شد یك فروند جنگنده میگ 29 نیروی هوایی ارتش پس از برخاستن از پایگاه شهید فكوری تبریز، ساعت 9 صبح در اردبیل سقوط كرده است. محل سقوط، منطقه‌ای برفگیر و صعب‌العبور بود و تلاش‌ها برای یافتن خلبان از راه‌های زمینی و هوایی ‌آغاز شد. پنجم دی ماه، بهروز ندایی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل اعلام كرد، قطعات این جنگنده پیدا شده و به این ترتیب نیروی هوایی ارتش، شهادت سرهنگ خلبان محمد رضا رحمانی را تایید كرد. 

سقوط اتوبوس به دره 
ساعت 3 بامداد 19 دی ماه، انتشار خبر سقوط یك اتوبوس مسافربری به دره در جاده سوادكوه، دوباره كام ایرانی‌ها را تلخ كرد. این حادثه در محور سوادكوه در منطقه ارزنگ رودبار خطیركوه اتفاق افتاد كه بر اثر آن 19 نفر جان باختند و 24 نفر زخمی شدند. این اتوبوس از تهران به سمت گنبد در حال حركت بود. به گفته برخی از سرنشینان، اتوبوس در میانه راه، دچار نقص فنی و بروز مشكل در ترمز شده بود كه با تعویض راننده و رفع نقص فنی، تا حدودی به راه خود ادامه داد، اما در سراشیبی‌های منطقه گدوك، متاسفانه سرعت خودرو زیاد شد و راننده نتوانست خودرو را كنترل كند كه به دره سقوط كرد. پس از تحقیقات تكمیلی، پلیس نیز علت این حادثه را بروز نقص فنی در ترمز اتوبوس بیان‌كرد.

حادثه خیابان بهشتی كرمان
17 دی ماه، در كنار حضور پرشور مردم كرمان و استان‌های اطراف برای آخرین وداع با سردار سلیمانی، وقوع حادثه‌ای تلخ در این شهر، بیش از 250 كشته و مجروح بر جای گذاشت. از این تعداد، 56 نفر شامل 35 مرد و 21 زن در مسیر خروجی از میدان آزادی و ورودی به خیابان شهید بهشتی كرمان بر اثر ازدحام جمعیت به شهادت رسیدند.
محمدحسین، یكی از نجات‌یافتگان این حادثه گفت: «زنده ماندنم یك معجزه بود. وقتی تعادلم را از دست دادم و افتادم، خواستم از جایم بلند شوم، اما افراد دیگری روی من افتادند و اگر خیابان را دیرتر می‌بستند، الان خفه شده بودم.وقتی خودروی حامل پیكر شهدا در میدان آزادی كرمان حركت كرد، چند نفر از مردم خواستند به پیاده‌رو بروند. من 90 كیلو وزن دارم و میان جمعیت مانند پركاهی بودم كه به این سو و آن‌سو می‌رفتم. بعد از میدان، خیابانی حدود هشت متری بود كه جمعیت داخل آن پیچید. ابتدای كوچه موانعی بود تا مانع عبور خودروها شوند. جمعیت به آن موانع گیر كرد و مردم روی زمین افتادند.»

خروش دوباره سیل  
21 دی ماه، هموطنان سیستان و بلوچستانی‌مان درگیر سیل خروشان شدند. بر اثر این سیل، به بیش از 20 هزار واحد مسكونی در 230 روستا و مزارع كشاورزی خسارت وارد شد و چهار نفر جان خود را از‌دست ‌دادند. قربانیان سیل بر اثر گرفتار شدن در سیلاب یا ریزش آوار جان خود را از دست داده بودند. یکی از جان‌باختگان دختر پنج ساله‌ای بود که بر اثر ریزش سقف خانه روستایی‌شان در حوالی چابهار جان باخت. بعد از سیل، نیروهای امدادی در محل حاضر شده و کمک‌رسانی از طریق هوا را آغاز کردند.

سقوط هواپیمای تهران ــ كیف
هنوز خبر شهادت 56 شهروند كرمانی بر اثر ازدحام داغ بود كه سحرگاه 19 دی ماه خبر رسید هواپیمای تهران ــ كیف، شش دقیقه پس از پرواز، در جنوب شهرك لاله بین صباشهر و پرند در غرب تهران سقوط كرده است. یك آن، دوباره تمام حوادث سقوط هواپیما از مسافربری خلیج فارس تا هواپیمای پرواز سنندج كه به كوه دنا برخورد كرد، در ذهن‌ها جان گرفت. 
ساعاتی پس از سقوط مشخص شد بوئینگ شرکت هواپیمایی اوکراین، 167 مسافر و 9 خدمه داشت كه 147 نفر از مسافران، ایرانی بودند. نیروهای اورژانس و آتش‌نشانی در منطقه حضور داشتند و خانواده چند تن از مسافران كه توانسته بودند از حلقه ماموران رد شوند، خودشان را به محل حادثه رسانده بودند. 
در محل حادثه غوغایی به پا بود. دیدن عروسك‌های سالم و نیمه‌سوخته، لنگه‌كفش، گذرنامه سوخته، عكس‌های یادگاری و خندان عروس و دامادهای جوان، لباس‌های تكه‌تكه شده، كفش كودكانه، بقایای چمدان‌ها، دردناك‌تر از اینها، خون‌های پاشیده شده به دیوار و تكه‌های بدن اجساد، دل هركسی را به درد می‌آورد. 
پس از گمانه‌زنی‌های مختلف، سه روز پس از حادثه، ستاد کل نیروهای مسلح در اطلاعیه‌ای دلیل حادثه را خطای انسانی پدافند اعلام کرد.»
اجساد توسط پزشكی قانونی تعیین هویت شدند و در اختیار بازماندگان‌شان قرار گرفت تا به خاك سپرده شوند.

اعدام تمساح خلیج فارس
6 بهمن، عیسی معروف به تمساح خلیج فارس و سركرده یك باند بین‌المللی قاچاق مواد مخدركه از راه دریا 400 تن مواد مخدر قاچاق كرده بود، همراه همدستش در زندان به دار مجازات آویخته شدند. اعضای این باند، ابتدا محموله‌های بزرگ مواد مخدر را از فروشندگان در افغانستان می‌خریدند و با كمك رابطان خود، این محموله را به پاكستان و ساحل دریا انتقال می‌دادند. از اینجا، اعضای ایرانی باند وارد عمل شده و با تحویل گرفتن محموله‌ها از راه دریا مواد را به مناطق خلوت ساحلی ایران در استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان منتقل كرده و از آنجا انتقال مواد به صورت زمینی انجام می‌شد. سپس قاچاقچیان حرفه‌ای محموله را با جاسازی در كانتینر به سمت مركز كشور حركت داده و بخشی از آن را در داخل كشور توزیع كرده و بخش دیگری را به استان آذربایجان غربی برده و از آنجا به تركیه و سپس به اروپا ترانزیت می‌كردند. عیسی، اهل هرمزگان و 36 ساله بود و در دو سال بیش از 2000 میلیارد تومان گردش مالی داشت. از جمله دارایی‌های متهم كه با پولشویی کسب کرده بود، تعداد زیادی املاك زراعی، بیش از 60 منزل مسكونی، چندین فروند شناور صیادی مثل لنچ و قایق، 16دستگاه انواع خودرو و شش قبضه سلاح شكاری بود.

فرود هواپیمای مسافربری در خیابان
یكی از عجیب‌ترین حوادث هفتم بهمن ماه امسال، فرود اضطراری هواپیمای بوئینگ شركت كاسپین در یكی از خیابان‌های ماهشهر بود. هواپیما، ساعت 6 و 42 دقیقه، فرودگاه مهرآباد را به مقصد فرودگاه ماهشهر ترك كرد. به گفته مسافران، هواپیما در طول مسیر مشكلی نداشت و ساعت 7 و 50 دقیقه به فرودگاه ماهشهر رسیدند.هواپیما بعد از فرود، با سرعت باند را طی كرد و بعد از برخورد با فنس‌های انتهای باند فرودگاه، عرض جاده 
ماهشهر ــ بندرامام خمینی را قطع كرد و در خیابان ورودی ماهشهر، كنار پارك نسترن متوقف شد. پس از توقف، بلافاصله درهای اضطراری هواپیما باز شد و مهمانداران، 135 مسافر هواپیما را پیاده كردند. در این سانحه دو مسافر از ناحیه پا مصدوم شدند. سخنگوی سازمان هواپیمایی‌كشور، اظهارنظردر خصوص علت این حادثه را به بعد از بررسی تیم كارشناسی موكول كرد.

6 ‌كشته در سقوط بهمن رودبار
بارش برف سنگینی كه از چند روز قبل در مناطق مختلف گیلان آغاز شده بود، بالاخره حادثه آفرید. در این حادثه كه 24 بهمن رخ داد، علاوه بر این‌كه موجب قطعی آب و برق بسیاری از مناطق روستایی و شهری در شهرستان‌های مختلف و مسدود شدن بخش زیادی از جاده‌های روستایی و نیز آزادراه رشت ــ قزوین و برخی دیگر از محورهای اصلی جاده‌ای شد، باعث شد شش نفر از هموطنان‌مان جان خود را از دست دهند. در این حادثه برخی از شهروندان گیلانی نیز مفقود شدند كه با همت و تلاش نیروهای امدادی، سه نفر از مفقودان ریزش بهمن در رشته رود رودبار توسط امدادگران از طریق امدادهوایی این جمعیت از مرگ نجات یافتند.

كودك زباله‌گرد طعمه سگ‌های ولگرد شد
پسر هشت‌ساله هنگام جمع كردن ضایعات در حوالی میبد، مورد حمله سگ‌های ولگرد قرار گرفت و جان باخت. جسد او پس از 12 ساعت جست‌وجو پیدا شد. ساعت 19 ، بیست وششم بهمن پسر 11 ساله خود را به ماموران پلیس میبد رساند و از ناپدید شدن برادر هشت‌ساله‌اش خبر داد.
 این پسربچه به ماموران گفت: ما اهل یكی از شهرهای سیستان و بلوچستان هستیم و مدتی قبل خانوادگی به میبد آمدیم. من و برادرم هر روز ضایعات جمع كرده و با این كار هزینه زندگی‌مان تامین می‌شد. روز جمعه با برادرم به منطقه سعیدآباد رفتیم. در آنجا نخاله‌های میبد تخلیه می‌شود و می‌توانستیم ضایعات زیادی جمع كنیم. وقتی به خودمان آمدیم، هوا تاریك شده بود و صدای سگ‌های ولگرد ما را به وحشت انداخت. از ترس به سمت جاده شروع به دویدن كردیم. وقتی به كنار جاده رسیدم، خبری از برادرم نبود. اطراف را جست‌وجو كردم اما نتوانستم او را پیدا كنم به همین خاطر به خانه آمدم و وقتی خانواده‌ام متوجه ماجرا شدند تصمیم گرفتند شكایت كنند.
پس از این شكایت، ماموران موضوع را به تیم‌های عملیاتی اطلاع دادند و جست‌وجوی گسترده‌ای در منطقه آغاز شد. تیم‌های هلال‌احمر، پلیس، بسیج، آتش‌نشانی و اورژانس در این عملیات جست‌وجو حضور داشتند تا این‌كه بعد از 12‌ساعت تلاش، پیكر بی‌جان پسر هشت‌ساله در گود زباله پیدا شد.
بررسی‌ها نشان داد، این پسربچه مورد حمله سگ‌های ولگرد قرار گرفته و بخشی از بدنش را سگ‌ها خورده بودند. پس از كشف جسد، با دستور قضایی پیكر پسربچه برای تعیین علت مرگ به پزشكی قانونی منتقل شد.