حواسمان به مستاجرها باشد

سعید عزت‌اللهی: تعطیلی برای آن است كه در خانه بمانید؛ نه این كه بروید شمال

حواسمان به مستاجرها باشد

 سعید عزت‌اللهی، هافبك دفاعی تیم ملی در بلژیك بازی می‌كند، ولی فكرش پیش ایران است. او اهل انزلی است و خانواده و تمام نزدیكانش در آنجا زندگی می‌كنند. اوضاع در انزلی خوب نیست و این را سعید به خوبی می‌داند. وقتی از عزت‌اللهی در این باره می‌پرسیم، می‌گوید: «بله خبرهای خوبی نمی‌شنویم. متاسفانه این بیماری خیلی راحت شیوع پیدا می‌كند. در این مدت شهرها هم قرنطینه نشدند. خیلی‌ها با اولین تعطیلی فكر كردند تعطیلی نوروز است و باید شمال بروند. نه، این تعطیلی برای آن است كه در خانه بمانید نه این كه به شمال بروید. متاسفانه بیماری هم خیلی زود شیوع پیدا كرد. از شهرهای شمالی كلا خبرهای خوبی نمی‌رسد و امیدواریم مسؤولان توجه بیشتری كنند. در هر جای دنیا چند مورد مبتلا به كرونا ببینند قرنطینه می‌كنند، ما هم باید خیلی مراقب باشیم.»
او درباره شرایط سختی كه مردم در این روزها دارند، توضیح می‌دهد: «دیگر نیازی به توضیح نیست. شرایط بحرانی است. خیلی از مردم بیكار شده‌اند. مشاغل تعطیل است. در این چند دهه مردم بودند كه دست دولت را گرفتند، الان زمان آن است كه دولت دست مردم را بگیرد. در این چند ماهی كه همه درگیر بیماری هستند و مشاغل تعطیل شده یا بسیار درآمدها كم شده، دولت از مردم قبض آب و برق و... نگیرد. الان زمانی است كه باید هوای مردم را داشت، هوای مردمی كه این قدر هوای شما را داشته‌اند. »
عزت‌اللهی یك درخواست هم از مالكان دارد: «می دانم بعضی از صاحبخانه‌ها به پول مستاجرشان نیاز دارند ولی خیلی‌ها هم هستند كه اگر یكی دو ماه اجاره نگیرند اتفاقی برایشان نمی‌افتد. شرایط بحرانی است و صاحبخانه‌ها هم تا جایی كه می‌توانند از مستاجران‌شان كرایه نگیرند. ما برای شكست دادن این بیماری نیاز به همدلی و اتحاد داریم. مردم ایران همیشه در سخت‌ترین شرایط كنار هم بوده‌اند و همدل شده‌اند. الان واقعا زمان آن است تا دوباره كنار هم باشیم و متحد باقی بمانیم تا این ویروس لعنتی شكست بخورد.»  عزت‌اللهی درباره شرایط خود در بلژیك هم می‌گوید: «خدا راشكر نسبت به نیم فصل اول شرایط بهتری دارم. اعتماد مربی تا حدودی نسبت به من جلب شده است. از الان مسؤولیتم سخت‌تر شده. باید بیشتر خودم را ثابت كنم.» او درباره لغو بازی‌های ملی هم توضیح می‌دهد: «طبیعی است كه همه بازی‌ها لغو شود. جان مردم، ورزشكاران و... از فوتبال مهم‌تر است.»