جان آدم‌ها از فوتبال مهم‌تر است

جواد نكونام: بعضی‌ها با كرونا شوخی می‌كنند!

جان آدم‌ها از فوتبال مهم‌تر است



جواد نكونام، سرمربی فولاد اولین مربی لیگ برتر بود كه از سازمان لیگ خواست رقابت‌ها را تعطیل كنند. او در مصاحبه‌ای گفت مگر ورزشكاران و مربیان در خطر نیستند و كرونا نمی‌گیرند؟ پس چرا باید رقابت‌های لیگ برتر همچنان برگزار شود. بعد از او هم چند مربی مصاحبه كردند. نكونام در این باره به جام‌جم می‌گوید: «اگر رقابت‌های لیگ برتر برگزار می‌شد به نفع فولاد بود. ما سه هفته متوالی بردیم و به همین خاطر شرایط مان ایده‌آل بود. حتی بعضی‌ها به من گفتند شما اصرار كنید بازی‌ها برگزار شود ولی مصاحبه كردم و گفتم ورزشكار كه آدم آهنی نیست. او هم ممكن است بیمار شود. برای ما واقعا جان ورزشكاران و برگزار كنندگان بازی‌ها مهم بود، نه این كه بخواهیم یك بازی برگزار كنیم. در هر صورت با این كه تعطیلات به ضررمان شد خواسته مان این بود كه رقابت‌ها تعطیل شود.»
نكونام درباره تعطیلی رقابت‌های لیگ برتر تا اطلاع ثانوی توضیح می‌دهد: «این تصمیمی است كه مسؤولان كشور گرفته‌اند و باید به آن عمل كرد. دوباره تاكید می‌كنم جان آدم‌ها از فوتبال مهم‌تر است. الان در شرایط خاصی به سر می‌بریم. ورزش در اولویت چندم قرار گرفته. اولویت اول مبارزه با این ویروس و از بین بردن آن است.»
اما كاپیتان سابق تیم ملی چه توصیه‌ای به مردم دارد؟ مردم تا می‌توانند در خانه‌ بمانند. اگر زندگی فرزند، پدر و مادر، همسر، برادر و خواهرتان برایتان مهم است، در خانه بمانید. شنیده‌ام بعضی‌ها اصلا توجه نمی‌كنند. حتی بعضی روزها شاهد ترافیك سنگین‌تر نسبت به قبل هستیم. این اشتباه است. با رفت و آمد غیرضروری فقط و فقط خودمان و خانواده‌مان را در خطر قرار می‌دهیم. این ویروس شوخی نیست. بعضی‌ها هم با آن شوخی می‌كنند. نه، خطرناك‌تر از این حرف‌هاست. الان جهان را تحت تاثیر قرار داده است. ما هم باید خیلی مراقب باشیم.»  خیلی‌ها نیازمند هستند و شاید به همین دلیل مجبورند سركار بروند. نكونام
 در این باره می‌گوید: «دولت و مردم هوای هم را داشته باشند. اینجا دیگر وظیفه دولت است كه كمك كند. این شرایط بحرانی در هر كشوری و توسط هر دولتی پیش‌بینی می‌شود. مگر چینی‌ها الان در خانه‌های خود نیستند؟ دولت دارد كمك می‌كند. زندگی مردم هم می‌گذرد. دیدید كه چه اقداماتی كرده‌اند. منتها اینجا بعضی‌ها مشكل مالی دارند و مجبورند سركار بروند. اینجاست كه دولت باید وارد عمل شود. بودجه كلانی باید صرف شود. این همه پول در كشور داریم، باید كمك كنیم مردم در این شرایط مشكل نداشته باشند و راغب شوند در خانه‌شان بمانند. این درست نیست كه فقط شعار بدهیم در خانه‌تان بمانید، ولی هیچ كاری برایشان نكنیم. مردم وقتی نیاز داشته باشند، بیرون می‌روند. پس جای شعار بهتر است هوای مردم را داشته باشیم. حداقل برایشان هیچ قبضی صادر نكنیم. یك بودجه‌ای برای نیازمندان در نظر بگیریم. نمی‌دانم، این چیزها كارهایی است كه باید انجام شود.»