شیوع كرونا در كمپ مهاجران در اروپا

شیوع كرونا در كمپ مهاجران در اروپا


شیوع ویروس كرونا در كمپ‌های مهاجران در اروپا، موضوعی است كه می‌تواند به تنهایی فاجعه انسانی گسترده‌ای را به بار بیاورد.
یورو نیوز در یكی از گزارش‌های خود در این خصوص می‌نویسد:
وزارت مهاجرت یونان پس از مثبت بودن نتیجۀ آزمایش كرونای یك مرد ۵۳ ساله، دومین اردوگاه مهاجران در سرزمین اصلی خود را قرنطینه كرده است.فرد مبتلا یك مرد افغان است كه همراه خانواده‌اش و صدها مهاجر دیگر در كمپ مالاكاسا زندگی می‌كند؛ او اكنون به بیمارستان منتقل شده است.سازمان بهداشت عمومی یونان اعلام كرد انجام آزمایش از دیگر اعضای خانواده او و همچنین افرادی كه با او در تماس بودند ادامه دارد.
بر اساس اعلام یورو نیوز، پیش از این مقامات یونان كمپ ریستونا در مركز یونان را پس از آن كه نتیجۀ آزمایش كرونای ۲۰ نفر از ساكنان آن مثبت درآمد، قرنطینه كرده بودند.یونان دروازه اصلی سفر به اتحادیه اروپا برای بیش از یك میلیون مهاجری است كه از درگیری‌های سال‌های 16 ــ ۲۰15 خاورمیانه فرار كرده‌اند. هم اكنون بیش از ۱۱۰ هزار نفر از این افراد در مراكز مهاجرت در سراسر یونان به سر می‌برند و ۴۰هزار نفر از آنها نیز در اردوگاه‌های پرجمعیتی در پنج جزیره یونان جای داده شده‌اند.
تاكنون هیچ مورد ابتلا به كرونا در كمپ‌های جزایر یونان گزارش نشده است اما گروه‌های فعال در امور بشردوستانه هشدار داده‌اند كه با توجه به ازدحام جمعیت در این كمپ‌ها، خطر ابتلای سریع مهاجران به كووید ــ ۱۹ و قربانی شدن بسیاری از آنها وجود دارد.در خارج از كمپ‌های مهاجران نیز، یونان اولین مورد ابتلا به كرونا را در اواخر ماه فوریه گزارش داد. در حال حاضر ۱۶۷۳ نفر در این كشور به این ویروس آلوده شده‌اند و ۶۸ نفر نیز به همین دلیل جان خود را از دست داده‌اند.