قتل مهمان با برق

راز جنایت در بزم شبانه فاش شد

قتل مهمان با برق

مرد آهنگر و دوست او به اتهام نقش داشتن در ماجرای قتل مرد معتاد كه در بزم شبانه به قتل رسیده بود، بازداشت شدند.
به گزارش خبرنگار جنایی جام‌جم، ساعت
9 و 30 دقیقه صبح 11 فروردین امسال، مردی در محله خانی‌آباد تهران، مشاهده كرد مرد جوانی در خرابه‌ای افتاده است. نزدیكش رفت كه متوجه شد، فوت كرده و با پلیس 110 تماس گرفت. زمانی كه ماموران كلانتری خانی آباد در محل حاضر شدند، مشاهده كردند این مرد كفش به پا ندارد و مدارك هویتی همراهش نیست. روی پهلو و ران‌های او آثار سائیدگی‌های متعدد وجود داشت. احتمال این‌كه او به قتل رسیده باشد، قوت گرفت و موضوع به مصطفی واحدی، بازپرس كشیك قتل دادسرای جنایی تهران گزارش شد. بازپرس جنایی همراه تیمی از ماموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران برای بررسی ماجرا در آنجا حاضر شدند. آنها در بررسی وضعیت جسد مرد جوان متوجه شدند آثار برق گرفتگی نیز روی بدن وی وجود دارد و 10ساعت از مرگش می‌گذرد.با دستور قضایی، ماموران محل‌های اطراف را جست‌وجو كردند و رد لاستیك خودرویی را یافتند كه تا مسافتی از محل رها شدن جسد مرد جوان وجود داشت و اطمینان یافتند، مرد جوان در مكان دیگری به قتل رسیده و برای این‌كه هویت او فاش نشود به این مكان منتقل شده است. همچنین ماموران در بازبینی دوربین‌های مداربسته اطراف محل، تصاویری را به دست آوردند كه نشان می‌داد، راننده خودروی پراید وانتی ساعت 6 و 30 دقیقه صبح در نزدیكی محل رها شدن جسد توقف كرده و پیكر مرد جوان را كه عقب خودرو بوده، كشان كشان در خرابه انداخته و بعد محل را ترك كرده است.
فاش شدن هویت متهم فراری
ماموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران با استعلام پلاك خودرو از پلیس راهور، هویت مالك آن را كه مرد میانسالی به نام محمد بود و در محله خانی آباد پایتخت زندگی می‌كرد به دست آوردند. او به عنوان تنها مظنون پرونده تحت تعقیب پلیس قرار گرفت و چند روز بعد وقتی به خانه اش بازگشت، بازداشت شد. ماموران در بازرسی از خانه وی در یكی از طبقات ساختمان خانه پدری اش، یك كاپشن و كفش‌های مردانه و چند كلاف سیم برق یافتند. متهم مدعی بود نمی‌داند چه كسی سیم‌های برق را به خانه اش آورده و كفش‌ها و كاپشن متعلق به خودش است، اما زمانی كه كفش‌ها را به پا كرد معلوم شد شماره آن با شماره پای وی همخوانی ندارد. ماموران مطمئن شدند این كفش‌های مردانه و كاپشن متعلق به مقتول است. مرد متهم بازداشت و به اداره دهم پلیس آگاهی تهران منتقل شد.
همچنین خانواده مقتول نیز شناسایی و هویت او تایید شد. در جریان تحقیقات معلوم شد پسر 37 ساله آنها معتاد به هروئین بوده و پسر دیگرشان كه قاچاقچی بوده با حكم حبس ابد در زندان است. پسرشان شهروز مدتی در كمپ بوده و بعد از آن‌كه دهم فروردین از كمپ بیرون آمده قرار بوده به خانه بازگردد كه دیگر از او خبری نشده و در تماس پلیس متوجه مرگ او شده‌اند.
متهم پرونده منكر قتل مرد جوان كه دوست و همسایه قدیمی شان بود، شد و در تحقیقات پلیسی گفت: با مقتول و خانواده‌اش 30 سال همسایه بودیم و چند سال قبل آنها به محله دیگری رفتند، اما هنوز با هم در ارتباط هستیم. آن شب او تازه از كمپ بیرون آمده بود كه با دوست دیگرم به نام یوسف به خانه آمدند و مواد مصرف كردند و سپس در اتاقی خوابیدند. صبح كه بیدار شدم خبری از یوسف نبود و شهروز نیز سنكوپ كرده و فوت شده بود. چون ترسیدم مرگ او مرا گرفتار كند، جسد را داخل خودروام انداخته و با انتقال به خرابه‌ای رها كردم.
با توجه به گفته‌های وی، یوسف نیز تحت تعقیب پلیس قرار گرفت و بازداشت شد. او در جریان تحقیقات پلیسی گفت: آن شب برای مصرف شیشه به خانه دوستم رفته بودم كه در كوچه محمد را دیدم و در حال حرف زدن بودیم كه متوجه دعوای شهروز با مرد ناشناسی شدیم. بعد از پایان دادن به دعوا، به خاطر این‌كه حال شهروز خوب نبود، او را به خانه یوسف آوردیم. او در آنجا ماند و حالش بهتر شد. من ساعت دو صبح روز بعد به خانه‌ام و نزد همسر و فرزندم بازگشتم و از قتل شهروز خبر ندارم و در ماجرا نقشی ندارم.
 با توجه به اظهارت ضد و نقیض این دو متهم، آنها بازداشت شده و برای ادامه تحقیقات و رازگشایی از این جنایت در اختیار ماموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفتند.