سرقت اسكیمری از مشتریان یک هایپرماركت

سرقت اسكیمری از مشتریان یک هایپرماركت

پیك موتوری‌ای كه از ترس تهدیدهای دو مرد، كارت بانكی مشتریان هایپر ماركت را كپی می‌كرد، پس از دستگیری به سرقت 280 میلیونی اعتراف كرد.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، از چندی پیش شكایت‌هایی از دادسرای جرایم رایانه‌ای با موضوع برداشت غیرمجاز از حساب بانكی شهروندان به پلیس فتای تهران ارسال شد. در جریان تحقیقات اولیه معلوم شد كه شاكیان ساكن شمال تهران بودند و از مغازه‌ای نزدیك محل سكونت خود با استفاده از كارت بانكی خرید كرده‌اند، اما بعداز آن متوجه شدند، موجودی حسابشان خالی شده است.
در ادامه تحقیقات معلوم شد آنها از یك هایپرماركت در نیمه دوم اسفند سال گذشته خرید كرده‌اند. همین باعث شد كه ماموران احتمال دهند، در آن مغازه دستگاه كپی كارت بانكی نصب شده باشد. با مشخص شدن  این موضوع ماموران به تحقیق از مالك مغازه پرداختندكه معلوم شد وی در این ماجرا نقشی نداشته است. اما شواهد نشان می‌داد در زمانی كه سرقت‌ها انجام شده مردی كه پیك موتوری مغازه بوده و خریدها را به خانه‌های مشتریان می‌رسانده اكنون تسویه كرده و به مكان نامعلومی رفته است.
 این مرد به عنوان تنها مظنون پرونده تحت تعقیب پلیس قرار گرفت تا این‌كه رد او در شهرستان شهریار به دست آمد و چند روز پیش بازداشت شد. متهم با انتقال به پلیس فتا بازجویی شد و اعتراف كرد كه با دو نفر از دوستانش دست به این كلاهبرداری زده است. بنابراین دو همدست وی نیز در جریان تحقیقات پلیسی  بازداشت شدند.
متهم جوان در جریان تحقیقات پلیسی گفت: پیك موتوری یک هایپرماركت بودم كه دو همدستم در برابر جای خواب در تهران و در اختیار قراردادن موتورسیكلت از من خواستند، از كارت مشتریان مغازه كپی‌برداری كنم. در ابتدا قبول نكردم تا این‌كه آنها خانه‌ام را پیدا كردند. مادرم و همسرم را تهدید كرده بودند و خانه‌ام را مدام زیر نظر داشتندكه به‌ناچار با آنها همراه شدم. از كارت بانكی مشتریان مغازه كپی‌برداری كرده و آن را تحویل همدستانم می‌دادم و آنها موجودی حساب  بانكی مشتریان را سرقت می‌كردند.
سرهنگ تورج كاظمی، رئیس پلیس فتای پایتخت در این باره به جام‌جم گفت: درجریان تحقیقات بعدی، دو همدست متهم جوان نیز بازجویی شده وگفته‌های او را تایید كردند. تاكنون 30 نفر كه در دام سارقان كلاهبردار گرفتار شده بودند و موجودی حساب‌هایشان سرقت شده با حضور در پلیس فتا از متهمان شكایت كردند. این در حالی بود كه معلوم شد تاكنون 280 میلیون تومان متهمان با این ترفند كپی‌برداری كارت‌های بانكی از حساب شاكیان  برداشت غیرقانونی كرده‌اند.