سیلاب جان 3 نفر را گرفت آماده‌باش برای سیل

سیلاب جان 3 نفر را گرفت آماده‌باش برای سیل

سخنگوی سازمان اورژانس كشور از مصدوم شدن سه تن و مرگ چهار نفر دیگر بر اثر سیلاب و صاعقه در كشور خبر داد.
مجتبی خالدی به جام‌جم گفت: براساس آخرین گزارش‌های دریافت‌شده طی ۴۸ ساعت گذشته بر اثر سیلاب و صاعقه سه نفر مصدوم و چهار نفر دیگر فوت شدند. بر اثر وقوع سیلاب در شهر اردكان استان یزد دو نفر فوت كردند و دو نفر مصدوم شدند. در گیلان‌غرب استان كرمانشاه نیز یك نفر جان خود را از دست داد.
 وی افزود: یك نفر نیز در شهرستان دلیجان استان مركزی مصدوم شد و یك نفر دیگر بر اثر صاعقه در شهرستان بافت استان كرمان فوت گردید.  این گزارش حاكی است، با توجه به این گزارش‌ها از روز سوم فروردین امسال تاكنون ٢٩ نفر بر اثر حوادث جوی در سطح كشور فوت شده‌‌اند.
سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور هم دیروز از ابلاغ آماده باش سراسری این سازمان به تمامی استان‌های درگیر بارندگی خبر داد.
علی بختیاری در گفتوگو با ایسنا، با اشاره به بارش بارش برف و باران در اکثر استان‌های کشور ، گفت: اوایل این هفته با پیش بینی سازمان هواشناسی در مورد بارش برف و باران در اکثر استان‌های کشور، سازمان مدیریت بحران نیز در نامه‌ای به تمامی استانداران و مدیران بحران کشور، مواردی را به آنان متذکر شده و تمامی آنان را به حالت آماده باش درآورد.
وی در عین حال از شهروندان نیز خواست که از تردد غیرضروری در سطح معابر خودداری کرده و در خانه بمانند و به هیچ عنوان در حاشیه مسیل‌ها یا رودها نمانند. رئیس مرکز اورژانس تهران از آماده باش این سازمان در مقابل ورود سامانه‌های بارشی به تهران و وقوع حوادث جوی احتمالی خبر داد.
دکتر پیمان صابریان اظهار کرد: با توجه به ورود سامانه‌های بارشی به کشور و استان تهران و بروز حوادث جوی احتمالی، اورژانس تهران در آمادگی کامل برای مقابله با هرگونه سیل و طوفان قرار دارد.