فروش اموال دزدی در سایت دیوار

فروش اموال دزدی در سایت دیوار

 دزد حرفه‌ای با سرقت اموال داخل خودروها، اموال سرقتی را در سایت دیوار می‌فروخت. تیزهوشی مالباختگان، سارق را به دام انداخت.
به گزارش خبرنگار جنایی جام‌جم، روزهای پایانی اسفند امسال مردی با حضور در كلانتری نیاوران شكایت كرد كه خودروی مدل بالایش را در خیابان پارك كرده و ساعاتی بعد كه از دفتر شركت دوستش بازگشته مشاهده كرده كه شیشه خودرواش شكسته و دو دستگاه لپ‌تاپ كه اطلاعات كاری و شخصی‌اش در آن ثبت شده بود، مدارك كاری و هویتی‌اش و یك دستگاه ریش‌تراش وی سرقت شده است.
 پرونده این شكایت به پلیس آگاهی تهران ارسال شد و ماموران تحقیقات در این‌باره را آغاز كردند و در بازبینی محل سرقت تصویر مرد جوانی را به دست آوردند كه دست به این سرقت زده بود. تحقیقات در این‌باره ادامه داشت تا این‌كه افراد دیگری كه ساكن محله‌ای در شمال تهران بودند نیز شكایت‌های مشابهی را مطرح كردند. با دستور بازپرس دادسرای سرقت تهران تحقیقات ماموران ادامه پیدا كرد تا این‌كه هفته گذشته چند نفر از شاكیان ازجمله شاكی نخست با حضور در پلیس آگاهی تهران اطلاعات جدیدی را در اختیار پلیس قرار دادند كه نشان می‌داد، بخشی از اموال سرقت‌شده‌شان را در سایت دیوار دیده‌اند. ماموران تحقیقات در این‌باره را ادامه دادند و توانستند به كمك تعدادی از مالباختگان با فروشنده اموال سرقتی در سایت دیوار وارد معامله شوند و او را در محل قرار بازداشت كنند. متهم جوان با انتقال به پلیس آگاهی تهران مدعی شد كه نمی‌دانسته این اموال سرقتی است و آن را از فردی به نام هاشم خریده است.
هاشم تحت تعقیب پلیس آگاهی قرار گرفت كه معلوم شد وی فردی سابقه‌دار بوده و چندی پیش از زندان آزاد شده و سرقت‌های جدید خود را از سر گرفته است. متهم در جریان تحقیقات پلیسی گفت: با پرسه زدن در مقابل خودروهای پارك‌شده در محله‌های شمالی تهران شیشه‌های آن را شكسته و هرچه اموال در آن بود را سرقت می‌كردم و بعد از چند روز این اموال را در سایت دیوار به طور اینترنتی می‌فروختم. حتی بعد از آن برخی از خریداران كه اموال را از من خریده بودند بی‌آن‌كه بدانند اموال سرقتی است، دوباره آن اموال را برای فروش می‌گذاشتند و می‌فروختند.
 با اعتراف متهم به دزدی‌های سریالی‌اش تحقیقات از او در پلیس آگاهی ادامه دارد.