دفاع  زنانه جیمز باند سابق!

دفاع زنانه جیمز باند سابق!


جرج لازنبری اولین بازیگری كه در قالب شخصیت جیمز باند جلوی دوربین سینما ظاهر شد، عقیده دارد زمان آن فرا رسیده كه نقش جیمز باند را یك زن بازی كند. او حتی بازیگر این نقش را هم انتخاب كرده است: مارگوت رابی! اگر مجموعه اكشن پربیننده جیمز باند با حضور لازنبری در سال 1969 در قالبی مردانه آغاز شد، در دوران پساكرونا اوضاع و شرایط این مجموعه فیلم باید تغییر كند. نظر و دیدگاه لازنبری مورد توجه فراوانی در رسانه‌ها قرار گرفته است. اما تهیه‌كنندگان اكشن ماجراجویانه جیمز باند، هنوز واكنشی به این اظهارات نشان نداده‌اند.
به گفته بازیگر: «فكر می‌كنم وقت آن رسیده كه یك بازنگری كلی در حال و هوای این فیلم پرطرفدار داشته باشیم. شرایط این روزهای جهان به گونه است كه به راحتی می‌توان یك بازیگر زن را در قالب شخصیت اصلی و محوری مجموعه جیمز باند تصور كرد. چرا نمی‌شود یك زن را در قالب این شخصیت دید؟ به نظر من كه ایده خوبی است، چرا كه نه! حتی می‌توان نام او را هم به جین باند تغییر داد. بازی مارگوت رابی را در چند فیلم دیده‌ام. این بازیگر استرالیایی توان بسیار خوبی برای ظاهر شدن در نقش‌های اكشن دارد. بسیار مطمئن در جلوی دوربین ظاهر می‌شود و تماشاگران خیلی راحت او و كارهایش را تایید می‌كنند. تماشاگران او را در نقش یك
جیمز باند مونث قبول خواهند كرد.»
موفقیت چند اكشن زن‌محور در یكی دو سال اخیر، راه را برای ارائه نظریاتی هم چون نظریات لازنبری باز و هموار كرده است. فروش بالای فیلم‌هایی چون «كاپیتان مارول»ی بری لارسن و «واندروومن» گال‌گادوت كه حال و هوایی ابرقهرمانانه و كمیك استریپی داشته‌اند، این دیدگاه را پروبال داده كه تماشاگران از حضور خانم‌ها در نقش‌های اكشن و بزن بهادری استقبال خوب و بالایی می‌كنند. نكته جالبی كه رسانه‌ها در رابطه با اظهارات لازنبری مطرح می‌كنند این است كه او تا دو سال قبل از مخالفان سرسخت حضور یك خانم در مجموعه جیمز باند و در نقش شخصیت محوری آن بوده است. حالا چه عاملی باعث تغییر دیدگاه 180درجه‌ای او شده، كسی نمی‌داند!
اظهارنظر درباره این كه چه كسی نقش جیمز باند را در قسمت‌های بعدی این مجموعه فیلم بازی كند، بعد از آن رونق گرفت كه دانیل كریگ اعلام كرد در آینده در نقش مامور دوصفر هفت ظاهر نخواهد شد.
 او كه تا به حال در چهار فیلم جیمز باندی ظاهر شده، با اكران عمومی «زمانی برای مردن نیست» برای همیشه با این شخصیت جنجالی سینما خداحافظی می‌كند. تهیه كنندگان جیمزباند تلاش زیادی كردند تا نظر مثبت او برای حضور در قسمت‌های بیشتری از این مجموعه اكشن ماجراجویانه را جلب كنند.
با كناره‌گیری كریگ از همكاری با این پروژه، گمانه‌زنی‌ها در باره جیمزباند بعدی شروع شد. رسانه‌های گروهی هر چند وقت یكبار، نام تازه‌ای را در این رابطه مطرح می‌كنند. این در حالی است كه تهیه‌كنندگان جیمزباند حاضر به تایید هیچ‌یك از نام‌های مطرح شده نشده‌اند. با این حال، آنها مدتی قبل از احتمال حضور یك شخصیت زن در نقش اصلی مجموعه فیلم خود استقبال كردند.
زمانی برای مردن نیست را كری فوكوناگا كارگردانی كرده و مبلغ كلان 250 میلیون دلار برای تولید و بازاریابی آن خرج شده است. این فیلم مامور 007 را در شرایطی نشان می‌دهد كه پنج سال از بازنشستگی‌اش گذشته است. او دوباره دعوت به كار می‌شود تا با یك گروه تروریستی بسیار مجهز و خطرناك مقابله كند. نقش منفی فیلم را رامی مالیك بازی كرده كه سال قبل موفق به دریافت جایزه اسكار بهترین بازیگر مرد شد. زمانی برای مردن نیست قرار بود آوریل امسال روی پرده سینماها برود، اما ویروس كرونا كه باعث تعطیلی تمام فعالیت‌های هنری شد، اكران عمومی آن را تا تاریخ 25 نوامبر سال جاری میلادی به عقب انداخت./ ان‌ام‌ای