«جشن الفبا»ی شبکه‌های استانی برای کلاس‌اولی‌ها

«جشن الفبا»ی شبکه‌های استانی برای کلاس‌اولی‌ها


معاون امور استان‌های رسانه‌ملی بیان کرد به دلیل شیوع کرونا و تعطیلی اجباری مدارس، امسال شبکه‌های استانی صداوسیما «جشن الفبا» را برای کلاس‌‌اولی‌ها برگزار می‌کنند.
به گزارش جام‌جم، علی دارابی، معاون امور استان‌های رسانه‌ملی با اشاره به شیوع بیماری کرونا و تعطیلی اجباری مدارس گفت: امسال دانش‌آموزان پایه نخست تحصیلی، از برگزاری «جشن الفبا» در مدارس محروم هستند، به همین دلیل و به پیشنهاد صدا‌وسیمای مراکز استان‌ها و با موافقت وزیر آموزش‌وپرورش قرار شد این جشن در سراسر کشور و به همت شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی استانی برگزار شود.
وی افزود: این جشن همواره در مدارس برگزار می‌شد ولی به دلیل شرایط ویژه امسال، تصمیم گرفته‌شد که شبکه‌های استانی این جشن را برای کلاس‌اولی‌ها تدارک ببینند و هر مرکز، متناسب با ظرفیت‌ها و اقتضائات موجود، اقدام به طراحی و تولید برنامه‌ای با این عنوان کند. معاون امور استان‌های صداوسیما خاطرنشان کرد: جشن الفبا برنامه‌ای است که در مراکز استانی تولید می‌شود و با مشارکت خانواده‌ها و دانش‌آموزان روی آنتن می‌رود. کلاس‌اولی‌ها می‌توانند براساس اعلام صداوسیمای استان خود، در تولید محتوا برای این برنامه سهیم شوند و جشنی به‌یادماندنی داشته باشند.