درخواست کارگردان افغانستانی تلویزیون از رهبر انقلاب

درخواست کارگردان افغانستانی تلویزیون از رهبر انقلاب

به گزارش جام‌جم،نویدمحمودی،کارگردان ایرانی- افغانستانی سینما و تلویزیون با حضور در برنامه شب‌گرد به بیان دغدغه‌هایی درباره مهاجران افغان و وضعیت مبهم فرزندان ایرانی-افغانستانی ساکن  ایران پرداخت.
محمودی با اشاره به مهاجرتش به ایران در دوران خردسالی، بیان کرد: 11 ساله بودم که در ایران فیلم سینمایی دونده به کارگردانی وحید نادری را دیدم و با سینما آشنا شدم. بعدازآن هم با فیلم‌های مرحوم عباس کیارستمی عاشق سینما شدم و از 14 سالگی هم با ورود به تلویزیون، خیلی زود به سمت تهیه‌کنندگی و کارگردانی رفته و در 19 سالگی برای نخستین بار تهیه‌کنندگی و کارگردانی را تجربه کردم.
محمودی درباره وضعیت مبهم هویتی مهاجران افغان در ایران تصریح کرد: دوست دارم به چیزی که قصد داشتم در یکی از جشن‌های سینمایی بگویم، در اینجا اشاره‌کنم و آن وضعیت مهاجران افغان ساکن ایران است. من بخش زیادی از هویتم را ایرانی می‌دانم و فرزندی دارم که در ایران به دنیا آمده ، بزرگ‌شده و به مدرسه‌رفته، ولی هنوز برای گرفتن شناسنامه برای او مشکل‌داریم. ما بازیگری مانند فرشته حسینی را داریم که این روزها یکی از بازیگران فعال سینمای ایران است،ولی هنوز دغدغه شناسنامه و هویتش را دارد.
ما حسیبا حسینی را در فیلم‌هایمان جلوی دوربین آوردیم که در نخستین تجربه سینمایی‌اش در ایران نامزد سیمرغ بهترین بازیگر زن شد، ولی به خاطر مشکلات هویتی و با دل خون از ایران رفت. ما داریم درباره یکی دو میلیون مهاجری که در ایران ساکن هستند و چند ده هزار فرزندی که حاصل وصلت آنها با ایرانی‌ها بوده‌اند، صحبت می‌کنیم و با‌وجود این‌که سال گذشته در مجلس شورای اسلامی قانونی در حمایت و برای رفع مشکلات آنها وضع شد، ولی هنوز اجرایی نشده و مشکلات این قشر همچنان وجود دارد. این کارگردان  سینما و تلویزیون ادامه داد: راستش را بخواهید با خودم فکر می‌کردم که چطور می‌شود یک‌بار برای همیشه این مشکلات حل شود و دوست داشتم اگر «آقا» را دیدم از ایشان درباره این مشکلات خواهشی کنم و بعد فکر کردم که همین‌جا در این برنامه از ایشان خواهش کنم دستوری دهند که یک‌بار برای همیشه این مشکلات حل‌وفصل شود.
به گزارش جام‌جم، از چند سال قبل با دستور رهبر انقلاب، تحصیل کودکان افغانستانی بدون داشتن مدارک  شناسایی در مدارس ایرانی الزامی شده است و این بار یک کارگردان تلویزیون از رهبر معظم انقلاب در خصوص مهاجران افغانستانی، استمداد کرده است.