از مصدومان زیاد تا رکورد‌هالند

از سرگیری بازی‌های فوتبال در بوندس‌لیگا با حواشی جالبی روبه‌رو بود

از مصدومان زیاد تا رکورد‌هالند

 بالاخره انتظار فوتبال‌دوستان به سر رسید و بعد از دو ماه توانستند بار دیگر 90 دقیقه هیجانی یک مسابقه زنده فوتبال را از صفحه‌های تلویزیون مشاهده کنند. شش بازی انجام شده در روز اول هفته 26 بوندس‌لیگا در روز شنبه آنقدر نکته و صحنه جذاب فوتبالی داشت که شاید تا حدودی این خلا 60 روزه را پر کرده باشد. در ادامه به نکاتی اشاره می‌شود که در این شش بازی پر‌رنگ بود:
 حتی کرونا هم باعث نشد بازیکنان از فوتبال درگیرانه فاصله بگیرند. نشانه‌اش هم این بود که در این 6 بازی، داوران به طور مجموع 24 کارت‌زرد به بازیکنان نشان دادند.
 نکته عجیب دیگر، تعداد مصدومان این شش بازی بود. بنا‌به گزارش کیکر، در این شش بازی در مجموع هشت بازیکن مصدوم شدند. یکی از دلایل این موضوع را می‌توان این مساله دانست که تیم‌ها فقط از یک هفته قبل تمرینات خود را شروع کردند.  نخستین بازیکن مصدوم شده بوندس‌لیگا؛ رینا،‌هافبک آلمانی دورتموند بود که در جریان گرم‌کردن آسیب دید. این اتفاق برای تورگان‌هازارد، دیگر‌هافبک بلژیکی دورتموند نیز رخ داد. تودیبو (شالکه)، رودی (هوفنهایم)، اسکیلبرد (هرتابرلین)، ببو (هوفنهایم)، جیاسولا (پادربورن) و تورام (گلادباخ) دیگر بازیکنان مصدوم این شش بازی بودند.
 اتفاق تکراری که قبل از تعطیلات برای دورتموند اتفاق می‌افتاد، گلزنی ارلینگ‌هالند بود. این ستاره 19 ساله نروژی حتی بعد از 60 روز نیز این رویه را ترک نکرد و زننده اولین گل تیمش در شب پیروزی 4 بر صفر مقابل شالکه بود.‌هالند با این گل توانست یک رکورد دیگر را به نام خودش ثبت کند.  این مهاجم نروژی در ۱۲ بازی با پیراهن بورسیا‌دورتموند توانسته که ۱۳ گل به ثمر برساند. او همچنین تنها بازیکنی است که در نخستین بازی خود با پیراهن دورتموند در بوندس‌لیگا، لیگ‌قهرمانان اروپا، جام‌حذفی آلمان و داربی روهر گلزنی می‌کند.
 یکی دیگر از تغییرات ناشی از کرونا در این بازی‌ها اجرایی شد. بنا به دستور فیفا، تیم‌ها اجازه دارند پنج تعویض انجام‌دهند. در دیدار بورسیا‌دورتموند برابر شالکه که با پیروزی پر‌گل دورتموند به پایان رسید سرمربی شالکه ۵ تعویض انجام داد و این در حالی بود که لوسین فاوره ۴ تعویض انجام داد. در دیدار هرتابرلین برابر هوفنهایم و همچنین بازی پادربورن مقابل دوسلدورف هم مربی‌ها از این مزیت تازه استفاده کردند.