جزئیات جدید از محکومیت مفسدان اقتصادی

جزئیات جدید از محکومیت مفسدان اقتصادی


 سخنگوی قوه قضاییه در بیست‌وششمین نشست خبری خود به سوالات مختلف خبرنگاران اعم از جدیدترین احکام قضایی مفسدان اقتصادی، پرونده‌های مهم و موضوعات روز پاسخ داد.
به گزارش میزان، غلامحسین اسماعیلی در همین رابطه به چند حکم اخیرالصدور از ناحیه شعب ویژه اقتصادی اشاره‌کرد و گفت: در اولین پرونده‌ای که در روزهای اخیر در شعبه دوم ویژه رسیدگی به اخلال در نظام اقتصادی کشور منتهی به صدور رأی شد که ابتدائا بیش از ۵۰ متهم داشت کیفرخواستی برای ۴۳ نفر صادر و به دادگاه ارسال‌شد و در دادگاه ۳۴نفر از اخلال‌کنندگان در نظام اقتصادی، محکوم شدند.
زن و شوهری که 6700 خودرو
از سایپا خریدند
سخنگوی قوه قضاییه در ادامه عنوان کرد: در پرونده اول که یک پرونده تلفیقی است که بخشی از آن اخلال در نظام ارزی و بخشی اخلال در سکه و بازار سکه کشور و بخشی هم اخلال در نظام اقتصادی خودرو است، این پرونده‌ها تلفیق شد و در این ۳۴نفر که محکوم شدند نفر اول وحید بهزادی، فرزند ابوطالب و همچنین همسرش به نام نجوا لاشیدایی، فرزند علی هر دو نفر به جرم مشارکت در اخلال کلان در نظام پولی و ارزی منجر به قاچاق ارز از طریق ثبت سفارشات صوری و حواله‌ها و امورات صرافی بدون مجوز، اخلال در نظام توزیعی نیازمندی‌های عمومی کشور از طریق پیش‌خرید بیش از 6700 دستگاه خودرو از شرکت سایپا، مشارکت در عملیات پول‌شویی سازمان‌یافته به میزان ۳۲هزار میلیارد ریال و موضوعات مربوط به سکه که از منزل متهمه ۲۴هزار و ۷۰۰ سکه تمام‌بهارآزادی به‌علاوه یکصد کیلوگرم طلا کشف شده‌است، این دو نفر محکوم به اعدام شدند و حکم اعدام آنها صادرشده و البته حکم اعدام قابل تجدیدنظرخواهی در دیوان‌عالی‌ کشور است؛ اما چون این احکام صادره از شعبه ویژه ما است از بیان جزئیات اتهامات و محکومیت‌شان معذوریت و ممنوعیت قانونی نداریم.
محکومیت 2 نماینده مجلس
و مدیران سابق سایپا
سخنگوی قوه قضاییه افزود: در همین پرونده مهدی جمالی، فرزند علی‌اکبر، مدیرعامل سابق شرکت خودروسازی سایپا به جرم مشارکت در اخلال در نظام توزیعی به تحمل هفت سال حبس تعزیری محکوم‌ شده‌است. رضا تقی‌زاده ماکویی، فرزند عباس، معاون سابق بازاریابی و فروش شرکت سایپا به جرم مشارکت در اخلال در نظام توزیعی خودرو به تحمل ۱۵سال حبس محکوم ‌شده‌است.
محمد عزیزی، فرزند کتابعلی، نماینده مجلس شورای اسلامی به جرم معاونت در اخلال در نظام توزیعی خودرو به تحمل ۶۱ماه حبس تعزیری محکوم‌‌شده‌است. فریدون احمدی، فرزند ابوذر، نماینده مجلس شورای اسلامی به جرم معاونت در اخلال در نظام توزیع خودروها به تحمل ۶۱ماه حبس تعزیری محکوم‌‌شده‌است.