حكم مرگ برای قاتل جوان موبایل‌فروش

حكم مرگ برای قاتل جوان موبایل‌فروش


متهم جوان كه نوروز امسال جوان موبایل‌فروش اسلامشهری را در مغازه‌اش به قتل رسانده بود با رای دادگاه به قصاص محكوم شد.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، هشتم فروردین امسال دو جوان به قصد سرقت از یك موبایل‌فروشی وارد مغازه شده و یكی از آنها فروشنده به نام فرشاد را با چاقو زخمی كرد.
در حالی كه متهمان 53 گوشی تلفن همراه از مغازه سرقت كرده و قصد فرار داشتند، دو خیابان بالاتر از محل سرقت توسط ماموران گشت دستگیر شدند و مرد فروشنده که زخمی شده بود نیز جان باخت. با توجه به حساسیت موضوع، رسیدگی سریع به پرونده آغاز شد و با اعتراف دو متهم و معرفی همدست سوم آنها كه مقابل مغازه كشیك می‌كشید، پرونده با صدور كیفرخواست از سوی دادسرای اسلامشهر برای رسیدگی به دادگاه كیفری یك استان تهران ارجاع و متهمان در شعبه اول دادگاه پای میز محاكمه رفتند.
اولیای دم مقتول در دادگاه خواستار قصاص قاتل فرزندشان شدند. متهم ردیف اول به نام فردین در دفاع از خود بیان کرد: روز حادثه به قصد این‌كه چند گوشی از مغازه بقاپیم به آنجا رفتیم اما فروشنده كركره را پایین داد. برای همین ما هول شدیم و من با چاقو او را تهدید كردم و یكدفعه دیدم شوكر دارد، به حدی ترسیدم كه نفهمیدم چه‌كار می‌كنم و به او ضربه‌ای زدم.»
دو متهم دیگر هم از خود دفاع كردند و قضات دادگاه بعد از مشورت متهم ردیف اول را به قصاص و دو متهم دیگر را به تحمل حبس محكوم كردند.