زنگ‌خطر به‌صدا درآمد

انجام تست در لیگ برتر نشان داد موارد مشکوک کرونایی در فوتبال ایران کم نیست

زنگ‌خطر به‌صدا درآمد

هنوز رقابت‌های لیگ‌برتر از‌سر گرفته نشده، احتمال تعطیلی آن قوت گرفته است. قبل از آن‌که سازمان‌لیگ اعلام کند در آغازتمرینات تیم‌ها باید از بازیکنان تست‌گیری به عمل آید، باشگاه‌ها اعتراض می‌کردند که اگر یک بازیکن در این ماجرا آسیب جدی ببیند، آیا فدراسیون و این سازمان پاسخگو خواهند بود؟ حالا اما مشخص شده با فشار آنها و انجام تست‌گیری‌ها، تعداد موارد مشکوک به کرونا در لیگ‌برتر، بسیار زیاد‌است. در چند روز گذشته که تست‌گیری‌ها انجام شد، خبرهای مختلفی درباره تیم‌های لیگ‌برتری و ابتلای بازیکنان یا اعضای کادر فنی آنها به کرونا، مطرح شد.

رکوردزنی گل‌گهر
گل‌گهر از جمله باشگاه‌هایی است که در زمان تعطیلی لیگ‌برتر، تمرینات خود را برگزار کرد و خبرهای مختلفی درباره تمرینات مخفیانه این تیم منتشر شد. بعد از تست‌گیری‌ها هم مشخص شد 6 بازیکن این تیم، به همراه سه عضو کادر فنی و دو ماساژورشان مشکوک به کرونا هستند. به همین خاطر تمرینات آنها تعطیل شد.
دیروز هم کانال‌های خبری نام 4 بازیکن گل‌گهر را که دچار کرونا شده‌اند، اعلام کرد. بر این اساس رضا علیاری، احمد موسوی، گادوین منشا و مهرداد عبدی  به قرنطینه‌رفته‌اند.
در همین حال زارع، پزشک تیم گل‌گهر هم اعلام کرد: «متاسفانه تعدادی تک‌رقمی از مجموعه بازیکنان و کادر فنی مثبت هستند. تعداد آنها قطعا کمتر از ۱۰ مورد است و مدیر‌عامل باشگاه اعلام کرده که در این مورد یک بیانیه رسمی
صادر می‌کنیم.»
شهر‌خودرو رکورد زد؟
سیدمهدی رحمتی، دروازه‌بان تیم شهر‌خودرو در یک استوری نسبت به برگزاری رقابت‌های لیگ‌برتر واکنش نشان داد و از مثبت شدن آزمایش کرونای 15-10 بازیکن در لیگ‌برتر خبر داد.  رحمتی در ادامه با حمله با سازمان‌لیگ و فدراسیون پزشکی نوشت: «مسوولان تصمیم‌گیر برای یک‌بار هم شده تصمیم عاقلانه بگیرند که بعدا پشیمان نشوند و خیانت عمد خود را به گردن اشخاص دیگر نیندازند....بازیگوشی و خودخواهی نکنید که این بار اگر تصمیم غلط بگیرید و بر اثر آن تصمیم خدای ناکرده جان شخصی به خطر افتد، قتل عمد است و دستگاه قضایی و مردم باید افراد خاطی را محاکمه کنند.»
نامه استقلال
جواب آزمایش بازیکنان استقلال هم آمد و مشخص شد هیچ‌یک از مسوولان و بازیکنان این تیم مبتلا به  بیماری کرونا نیستند. در عین حال استقلال نامه‌ای به سازمان‌لیگ زد که «ما نه دستکش داریم، نه ماسک و نه مواد شوینده. خواهشا برای ما تهیه کنید!»
استرس در پیکان
هر چند تست بازیکنان و اعضای کادر‌فنی پیکان منفی اعلام شد ولی ستاری، مدافع این تیم در مصاحبه‌ای اعلام کرد همین که فهمیده‌اند بعضی بازیکنان لیگ کرونا گرفته‌اند، دچار استرس شده‌اند. او گفت: «از اول هفته تمرینات پیکان شروع شده و خوشبختانه نتایج تست کرونای همه اعضای تیم منفی بود و می‌توانیم با خیال راحت همه تمرینات بدنی و تاکتیکی را انجام دهیم. البته از آنجا که تست چند بازیکن تیم‌های دیگر مثبت شده استرس داریم کسی ناقل باشد و به ما هم سرایت کند.»
خبر جنجالی از تبریز
از تبریز خبر رسید 4 بازیکن تراکتور مشکوک به ابتلا به کرونا هستند و این مساله باعث شده تا دیگر بازیکنان راغب به حضور در تمرینات نباشند.
در همین‌حال ساکت الهامی، سرمربی تراکتور هم گفت: «بله متاسفانه در تست اولیه 4 بازیکن ما کرونایی اعلام شده‌اند و قرار شده امروز هم دوباره تست‌گیری شود. ما می‌خواستیم تمرینات را شروع کنیم که با توجه به این جواب شروع تمرین را به تعویق انداختیم. البته مساله این است که اکنون اکثر بازیکنان با‌تجربه و بزرگ ما به من مدام اعلام می‌کنند که حاضر نیستند با این شرایط در تمرین حاضر شوند.»
نساجی پاک پاک
باشگاه نساجی اعلام کرد تمام تست‌های به عمل آمده از بازیکنان و کادر فنی این تیم منفی بوده است. پزشک این باشگاه هم در مصاحبه‌ای گفت نگرانی‌ها از بین رفته ولی در ادامه باید نکات بهداشتی را هم رعایت کنند.
جلسه مهم در فدراسیون پزشکی
بعد از خبرهای نگران کننده کرونا از باشگاه‌های لیگ برتری، خبر رسید احتمال لغو رقابت‌های لیگ‌برتر وجود دارد. در همین حال خبر رسید اعضای ستاد ملی مقابله با کرونا جلسه‌ای را در فدراسیون پزشکی-ورزشی
با مسؤولان این فدراسیون برگزار خواهند کرد. در این جلسه که امروز برگزار می‌شود، مهرشاد پورسعید عضو ستاد مقابله با کرونا، مهرزاد خلیلیان سرپرست فدراسیون پزشکی-ورزشی و همچنین دکتر مرادی حضور خواهند داشت و افراد حاضر در این جلسه به هم‌فکری و تصمیم‌گیری در خصوص بازیکنانی که تست PCR‌ آنها مثبت شده و همچنین تیم‌های فوتبال می‌پردازند. در همین حال دیروز یکی از اعضای سازمان‌لیگ به جام‌جم گفت تا این لحظه بنا به برگزاری مسابقات است و شاید رقابت‌ها کمی دیرتر برگزار شود.