نقل‌قول‌های پربازدید

نقل‌قول‌های پربازدید

افتخار می‌کنم ایرانی‌ام
از میان مصاحبه اردشیر زاهدی بخش‌هایی بیش از همه مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت. این بخش‌ها را با هم مرور می‌کنیم.
ابرقدرتی آمریکا فقط یک ادعاست
یک کشور که ادعای ابرقدرتی می‌کند، نمی‌تواند حتی دارو را برای این مردم تحریم و برای آنها زحمت ایجاد کند. صرفا به این دلیل که تصور می‌کند تغییر رژیم در ایران به این سادگی‌هاست و می‌تواند آنها را به زانو درآورد.
قدرت در مقابل زورگویی
 این را خطاب به جوان‌ها می‌گویم که تاریخ 200‌ ساله اخیر ایران را بخوانند تا ببینند متأسفانه، همیشه اجنبی‌ها به ایران زور گفته‌اند؛ لذا ایران باید قدرت داشته‌باشد تا بتواند در مقابل زورگویی خارجی‌ها بایستد.
اسرائیل بمب اتم دارد
 اسرائیل از روز اولی که به وجود آمده، بمب اتمی داشته و آمریکا هم چشمش را روی این موضوع بسته است.
اجازه ندهیم دوباره استیلای آمریکا و انگلیس برگردد
 به هرحال ما نباید اجازه دهیم دوباره استیلای آمریکا و انگلیس تکرار شود. یادم هست بچه که بودم، پدر مرا با آن فضاحت دزدیدند و ما همین‌طور ویلان و سرگردان، بدون پدر و مادر مانده بودیم! توی خانه خودمان، با ما مثل دزدها رفتار می‌کردند. این وضع ما بود.
اعراب به‌خاطر پول فلسطین را فراموش کردند
 بعضی از اعراب هم برای پول و برای این که به آنها کمکی شود، فلسطینی‌ها را فراموش کرده‌اند! رفتاری که با فلسطینی‌ها می‌شود، برخلاف حقوق بشر است؛ چرا در این مورد کسی حرفی نمی‌زند؟
به ایران افتخار می‌کنم
 به ایران افتخار می‌کنم که عمده چیزهایی را که نیاز دارد، بدون این که از خارج خریده باشد، با همت و تلاش و غیرت همین مهندسان جوان،برای خودش تهیه کرده‌است. زیردریایی و موشک و هر چه را که نیاز دارد.
در سوریه چه غلطی کردند؟
 هوادار همه انسان‌ها هستم. به نژاد برتر هم اعتقاد ندارم. کثافتکاری‌هایی که اینها در یمن کرده‌اند و می‌کنند، چه حکمی دارد؟ در سوریه چه غلطی کردند؟ و در جاهای دیگر!
هر گروهی علیه مملکتش اقدام کند قابل اعتماد نیست
 هر فرد و گروهی که علیه کشور و مملکتش اقدام کند و برود و برای نابودی کشورش از دیگران پول بگیرد، نه قابل اعتماد است، نه قابل احترام. اگر هم به این مملکت بیاید، باید نوکری کسی را بکند که او را سر کار آورده تا او را نگه دارد.
عدالت و شرافت در دنیا پیدا نمی‌شود
 متأسفانه امروز در دنیا عدالت و شرافت پیدا نمی‌شود و هر کسی که زور و پول دارد، هر غلطی که دلش می‌خواهد می‌کند و اینها هم دنبال آنها می‌دوند. این چه‌جور عدالتی است که در سازمان مللش، با یک «نه» همه چیز می‌مالد و می‌رود؟ به هر حال بودنش بهتر از نبودنش است، اما در آن عدالت نیست.
دلیل انقلاب این بود که پهلوی به مردم آزادی نمی‌داد
 به نظر من دلیل اصلی انقلاب این بود که حکومت پهلوی به مردم آزادی نمی‌داد‌. این یک واقعیت است. در عصر امروز آزادیِ حرف زدن، حق مردم است. درباره اوضاع مملکت و علت زوال پهلوی باید بگویم علت اصلی این بود که حکومت و رجال و مقامات واقعیت‌ها را نمی‌دیدند و در این شکی نیست امثال علم و هویدا و رجال فاسد دیگر چه برسر این مملکت آوردند. وقتی این وزیر دربار باشد یا آن هویدا نخست وزیر باشد، چه انتظاری از حکومت می‌شود داشت.