بحثی درباره تعطیلی لیگ نداریم

سهیل مهدی در گفت‌و‌گو با جام‌جم:

بحثی درباره تعطیلی لیگ نداریم



به دنبال مثبت شدن آزمایش کرونای بعضی مسوولان و بازیکنان تیم‌های لیگ‌برتری، شایعاتی درباره احتمال تعطیلی مسابقات شکل گرفته است. فعلا سازمان لیگ 29 خرداد را به عنوان زمان شروع مسابقات اعلام کرده است. در این روز قرار است فولاد و استقلال بازی‌معوقه خود را برگزار کنند. ولی آیا ممکن است تداوم این شرایط باعث تعطیلی لیگ‌برتر شود؟ سهیل مهدی، رئیس کمیته‌مسابقات سازمان‌لیگ در این باره به پرسش‌های ما پاسخ می‌دهد.
 آیا رقابت‌های لیگ‌برتر تعطیل خواهد شد؟
فعلا و تا این لحظه بحثی درباره تعطیلی نداریم و قصد داریم رقابت‌ها را در زمانی که اعلام کرده‌ایم، برگزار کنیم.
 بعضی تیم‌ها 5 بازیکن کرونایی دارند. تکلیف‌شان چه خواهد شد؟
بازی هر تیمی که 5 کرونایی به بالا داشته باشد، لغو است، ولی باید تمرینات‌شان را برگزار کنند.
 بعضی تیم‌ها معترض هستند و می‌گویند باید لیگ تعطیل شود.
سازمان‌لیگ با مشورت ستاد‌مبارزه ‌با‌ کرونا و فدراسیون‌پزشکی زمان برگزاری مسابقات را اعلام کرده است. تا این‌لحظه هم تغییری در این زمان نیست. بنابراین تمرکزمان روی برگزاری لیگ است ولی اگر تیمی گوش نمی‌دهد و تمرینش را تعطیل کرده، این مساله به ما ارتباطی پیدا نمی‌کند.
 تست‌های صورت گرفته، مورد تائید شماست؟
جواب تست‌ها کم‌کم به دستمان می‌رسد و فدراسیون‌پزشکی در این زمینه بررسی لازم را خواهد داشت. ولی ما گفته بودیم باید تست‌ها تحت‌نظر مراکز معتبر صورت گرفته باشد. فرضیه‌های مختلفی مطرح شده و مثلا می‌گویند در یک تیم کرونایی نیست. یک تیم 6-5 کرونایی دارد. اینها چیزهایی است که باید بررسی شود. از طرفی باید بازیکنان و مسوولان به شدت مورد مراقبت باشند و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند. فرض کنید الان تست داده‌اید و سالم هستید و شاید یک ساعت بعد کرونا بگیرید. به همین‌خاطر باید مراقب بود. با شروع لیگ هم آزمایش‌ها به صورت مداوم گرفته می‌شود تا خدای ناکرده مشکلی به وجود نیاید.
 پس کلا بحثی درباره تعطیلی لیگ وجود ندارد و نخواهد داشت.
اگر تعداد مبتلایان افزایش پیدا کند، باید در این زمینه حتما فکری کنیم. البته ما نامه‌ای هم به کنفدراسیون ارسال کرده و منتظر جواب آنها هستیم. باید ببینیم مسابقات لیگ‌قهرمانان کی برگزار می‌شود و تقویم ما چقدر جا دارد.