بازار داغ صادرات تجهیزات مقابله با كرونای دانش‌بنیان‌ها

بازار داغ صادرات تجهیزات مقابله با كرونای دانش‌بنیان‌ها

كرونا را می‌توان یك تهدید جهانی مفید برای دانش‌بنیان‌های ایرانی دانست. در میانه اتفاقات ناگواری كه از پس شیوع بیماری كووید-19 به وجود آمده است، مشاهدات نشان می‌دهد نهال گروهی از شركت‌های دانش‌بنیان ایرانی به ثمر نشسته و بازار داخلی و بین‌المللی این شركت‌های توانمند داغ شده است. «در تولید انواع وسایل مورد نیاز برای پیشگیری از شیوع ویروس كرونا به اشباع رسیده‌ایم.» این را رئیس مركز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری را می‌گوید.
به گزارش جام‌جم و به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اسماعیل قادری‌فر، رئیس مركز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره توان بالای دانش‌بنیان‌های ایرانی برای مبارزه با كرونا، می‌گوید: در حال حاضر نخستین محموله كیت‌ تشخیصی بر پایه الایزا كه یك محموله ۴۰ هزار عددی بود به كشور آلمان صادر شده است و اوایل هفته گذشته هم یك محموله به تركیه صادر شد.
به گفته قادری‌فر، این موضوع نشان می‌دهد ما ظرفیت‌های بالقوه‌ای در حوزه مقابله با كرونا توسط شركت‌های دانش‌بنیان شكوفا كردیم كه منجر به توسعه بازار صادراتی برا‌ی آنها شده است. ما حتما در عرصه صادرات محصولات دانش‌بنیانی كه به تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی رسیده باشد و مازاد تولید داشته باشیم، به گسترش صادرات محصولات این فناوران خواهیم پرداخت.
رئیس مركز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در ادامه بیان می‌كند: در حال حاضر كشور بزرگی مانند آمریكا و بعضی از كشورهای اروپایی از كمبود ونتیلاتور خبر می‌دهند كه در این بین محققان ایرانی و شركت‌های دانش‌بنیان با تیراژ تولید دست‌كم حداقل ۳۰ دستگاه در روز و ۹۰۰ دستگاه در ماه موفق شدند این دستگاه را بر پایه آخرین استانداردهای روز دنیا تولید و فناوری ایرانی و كالای ایران ساخت پزشكی ایرانی را در خدمت درمان بیماران بر پایه استانداردهای روز دنیا قرار دهند.
وی همچنین تاكید می‌كند: در حال حاضر كشور در تولید انواع وسایل مورد نیاز برای پیشگیری از شیوع ویروس كرونا به اشباع رسیده و خوشبختانه مراحل بالینی تست‌های پلاسمای كرونایی نیز مثبت اعلام شده است.