بازداشت  قاتل فراری پس از 27 سال

بازداشت قاتل فراری پس از 27 سال

مردی که  27 سال پیش دو همسایه اش را به قتل رسانده بود و زندگی پنهانی داشت در آخرین مخفیگاهش در تهران بازداشت شد. مرد بازداشتی همچنین مدعی است دو نفر دیگر را هم برادرش در حالی کشته بوده که او بعد از چند سال در تصادف فوت شده  است.
به گزارش خبرنگار جام جم ،28 تیر امسال حکم جلبی از دادسرای ناحیه 27 تهران مبنی بر بازداشت مرد 52ساله‌ای به نام محمد  که سال 1372 دو همسایه‌اش را به قتل رسانده بود در اختیار ماموران اداره هشتم پلیس آگاهی تهران قرارگرفت. تحقیقات پلیسی در این باره  ادامه داشت تا این‌که  ماموران رد او را در خانه‌ای در جنوب تهران یافتند. سرانجام با هماهنگی قضایی او ساعت 12 ظهر 31 تیر امسال در مخفیگاهش  بازداشت شد و به پلیس آگاهی انتقال یافت.
متهم میانسال در جریان تحقیقات پلیسی گفت: سال 1372 پس از پایان خدمت سربازی ام به خانه مان که در یکی از شهرهای  غربی کشور بود، برگشتم . همان موقع بود که متوجه شدم  برادر بزرگ‌ترم به نام حمید بر سر یک قطعه زمین کشاورزی با همسایگانش درگیری پیدا کرده و میان آنها چند مرتبه دعوا شکل  گرفته که با میانجیگری ماجرا پایان گرفته است. باردیگر  با آنها درگیر شدیم که من و برادرم   باعث مرگ چهارنفراز همسایه ها در آن دعوا شدیم.
  وی افزود :هر کدام دو نفررا کشته بودیم که فرار کرده و به تهران آمدیم ،از همان موقع ما دو نفر تحت تعقیب پلیس شهرمان قرارگرفتیم. هردو ازدواج کردیم و تشکیل خانواده دادیم، اما برادرم سال 83 در حادثه  تصادف رانندگی  فوت شد. بعداز آن راز قتل‌ها را پنهان کردم. می‌دانستم  با توجه به مرگ برادرم هنوزپرونده دو جنایتی که من مرتکب آن شده  بودم هنوز در آن مرجع قضایی مفتوح است ، بنابراین تصمیم گرفتم مغازه ای بگیرم و دیگر به شهرمان برنگردم.   این گونه شد که کنار همسر و چهارفرزندم به زندگی ادامه دادم. سرانجام بعداز 27 سال فرار مخفیگاهم لو رفت و بازداشت شدم.
سرهنگ کارآگاه سعدا... گزافی،رئیس مرکز عملیات پلیس آگاهی تهران  در این باره  گفت: باتوجه به رأی و حکم صادره از دادگاه مشخص شد محمد وحمید هر دو به قتل چهار نفر با استفاده از سلاح گرم  به قصاص محکوم شده‌اند و این مرد یک اعدامی فراری بوده است. متهم در بازداشت  به سر می‌برد و تحقیقات درباره دیگر ابعاد پرونده  ادامه دارد.