كوچه با‌معرفت‌ها!

بررسی 4 بازی باقیمانده پرسپولیس با تیم‌های انتهای جدول

كوچه با‌معرفت‌ها!

 پرسپولیس جمعه‌شب موفق شد با شكست دادن نفت مسجد‌سلیمان قهرمانی خودش در لیگ برتر را قطعی كند؛ آن هم در فاصله چهار هفته مانده به پایان لیگ. سرخپوشان جشن‌شان را در همان رختكن گرفتند و عملا چهار هفته باقیمانده برای آنها حكم بازی‌های تشریفاتی را دارد. شاید خیلی‌ها بگویند كه همه چیز تمام است و بهتر است یحیی‌ گل‌محمدی در چهار بازی بعدی امیدهای پرسپولیس را راهی میدان كند، اما نباید این نكته را فراموش كرد كه بازی‌های باقیمانده پرسپولیس روی نتایج سایر تیم‌ها و روی سقوط یا بقای آنها اهمیت ویژه‌ای دارد.
پرسپولیس در چهار بازی باقیمانده خودش باید به مصاف نساجی، ذوب‌آهن،گل‌گهر و سایپا برود. در بین این تیم‌ها نساجی با 29 امتیاز اوضاع بهتری دارد. روی كاغذ شاید آنها كاندیدای سقوط باشند، اما احتمال این‌كه در چهار بازی آتی بازنده باشند و تیم‌های پایین جدولی همه بازی‌های خودشان را ببرند خیلی كم است.
اما سه تیم دیگر كه روی خط سقوط قرار دارند بدون شك بازیشان با پرسپولیس می‌تواند برایشان اهمیت داشته باشد.
در جدول رده‌بندی ذوب‌آهن 25 امتیازی است، گل‌گهر هم همین 25 امتیاز را دارد و سایپا با یك امتیاز كمتر در رده پایین‌تر از این دو تیم قرار دارد. به همین دلیل هم شكست آنها مقابل پرسپولیس می‌تواند معادلات‌شان برای بقا در لیگ برتر را به‌هم بریزد.
این در حالی است كه پرسپولیس هم بدون شك دنبال منافع خودش است آن هم به دو دلیل؛ اول این‌كه پرسپولیس اگر بتواند از امتیاز 65 عبور كند می‌تواند به ركوردی فوق‌العاده دست پیدا كند. این در حالی است كه آنها می‌توانند با پیروزی در هر چهار بازی باقیمانده به امتیاز 74 برسند و خودشان را در تاریخ لیگ برتر جاودانه كنند. ضمن این‌كه لیگ قهرمانان و جام حذفی هم در پیش است و آنها برای این‌كه از لحاظ بدنی كم نیاورند مجبورند در این مسابقات باقیمانده به بهترین شكل ممكن ظاهر شوند. البته كه بی‌انگیزگی احتمالی پرسپولیسی‌ها نگرانی بزرگی را برای تیم‌های پایین جدول به‌وجود آورده است كه بی‌منطق هم نیست. انتظاری كه تیم‌های پایین جدولی دارند این است كه شاگردان گل‌محمدی معرفت به خرج داده و در این چهار بازی هم مثل همه بازی‌های دیگر به میدان بیایند و معرفت را در حق سایر تیم‌ها تمام كنند. در هر صورت باید دید كه در آینده و در چهار بازی باقیمانده چه اتفاقی خواهد افتاد.